آرشیو اسفند ماه 1396

برترين خبرهاي فناوري

تا به حال تعداد زيادي منظومه شبيه به منظومه‌ي شمسي خودمان مشاهده شده‌اند. بررسي ويژگي‌ها‌ي اين سيستم‌ها مي‌تواند مفيد باشد.

منظومه تراپيست-1

تا به حال نزديك به ۳۵۰۰ سياره‌ي خورشيدي ديده و تاييد شده‌اند. بيش‌تر اين سياره‌ها با استفاده از روش گذر يا انتقال شناسايي شده‌اند. منجمان مي‌توانند با تركيب ميزان خميدگي نور، هنگام گذر يك سياره با اختلالات سرعت مشاهده‌شده، جرم و شعاع سياره را مشخص كرده و مواد تشكيل‌دهنده‌ي آن را تا حدودي تعيين كنند. ميزان كدري اتمسفر يك سياره با طول موج تابش، تغيير مي‌كند و منجمان مي‌توانند با استفاده از همين واقعيت، مواد شيميايي تشكيل‌دهنده‌ي اتمسفر سياره را تعيين كنند. با بررسي عميق يك گذار در طول موج‌ها‌ي متفاوت، مي‌توان تركيبات و دما‌ي اتمسفر يك سياره را استخراج كرد.

بامداد امروز، مراسم اسكار 2018 برگزار شد و برندگان شاخه‌هاي مختلف، مشخص شدند. با فهرست برندگان اسكار ۲۰۱۸ همراه باشيد.

 برندگان اسكار 2018 معرفي شدند

نودمين مراسم جوايز آكادمي در لس آنجلس آمريكا به ميزباني مجري و كمدين معروف، جيمي كيمل بامداد امروز برگزار شد و زومجي نيز طبق روال سال‌هاي گذشته برندگان اسكار 2018 را فهرست كرده است.

خودروي مفهومي بي‌ام‌و M8 گرن‌ كوپه در نمايشگاه خودروي ژنو ۲۰۱۸ رونمايي شد تا پيش‌درآمدي بر مدل نهايي از نسخه‌ي جاده‌اي سري 8 باشد.

خودروي مفهومي بي‌ ام‌ و M8 گرن‌كوپه معرفي شد

خودروي مفهومي بي‌ام‌و M8 گرن‌ كوپه معناي حروف «M» را در بي‌ام‌و به سبك چشم‌گيري نشان مي‌دهد؛ اين حرف براي ما، نشان‌دهنده كلمه‌ي بيش‌تر (More) است و مشخص مي‌كند كه مدل‌هاي بي‌ام‌و سري M نسبت به رقبا، توانايي‌ و جذابيت بيش‌تري دارند. خودروي مفهومي بي‌ام‌و M8 گرن‌ كوپه علاوه بر مزيت ديناميكي، جنبه جديدي از محصولات لوكس را براي برند آلماني بي‌ام‌و به ارمغان مي‌آورد و عبارت‌هاي سوپراسپرت، برون‌گرا و هماهنگي اجزا را به‌خوبي معنا مي‌كند.

اپليكيشن‌ها و سرويس‌هاي جانبي مي‌توانند به اپل كمك كنند تا كمتر بر فروش سخت‌افزار متكي باشد و نوسان سوددهي خود را به حداقل ميزان ممكن برساند.

امپراتوري اپليكيشن و موسيقي چگونه مي‌تواند به اپل ياري رساند

برخلاف تصور عموم مردم، اپل يك شركت سخت‌افزاري به شمار نمي‌رود و به‌عنوان فعال كاملا نرم‌افزاري نيز شناخته نمي‌شود. در حقيقت اپل توانسته است به كمك ميليون‌ها توسعه‌دهنده در سراسر جهان، شبكه‌اي از نرم‌افزارها و سرويس‌هاي گوناگون را براي ۱.۳ ميليارد دستگاه فعال خود فراهم آورد. اين شبكه موجب شده است اپل به‌عنوان دارنده اكوسيستمي وسيع شناخته شود كه از جنبه‌هاي مختلف، براي اين شركت و همكاران آن درآمد به ارمغان مي‌آورد.

كيبورد مكانيكي و گيمينگ جديد ايسوس، يكي ديگر از محصولات جذاب اين شركت در نمايشگاه CES 2018 است.

ايسوس كيبورد مكانيكي ROG STRIX FLARE را معرفي كرد

ايسوس در نمايشگاه CES 2018 در كنار معرفي كامپيوتر‌هاي گيمينگ، وسايل جانبي جذابي براي اين دسته از كاربران معرفي كرد. يكي از اين محصولات، كيبورد مكانيكي و گيمينگ جديد ايسوس است كه از كليد‌هاي Cherry MX RGB در آن بهره مي‌گيرد. چراغ‌هاي ال‌‌اي‌دي كليد‌هاي اين صفحه‌كليد نيز توانايي نمايش ۱۶.۷ ميليون رنگ دارند.

استارتاپ‌ها معمولا با پيوستن به شركت‌هاي شتاب‌دهنده، مي‌توانند بهبود چشمگيري در عملكرد خود ايجاد كنند.

عضويت در شتاب‌دهنده؛ ابزاري مناسب براي پيشرفت سريع استارتاپ

شما صاحب يك استارتاپ هستيد، ولي هنوز در نقطه‌اي قرار داريد كه مي‌توانيد از مشورت، هدايت و كمي سرمايه استفاده كنيد. اين موقع همان زماني است كه درمورد شتاب‌دهنده‌هاي سراسر كشور اخباري مي‌شنويد. درواقع اين شتاب‌دهنده‌ها برنامه‌هايي سه تا چهار ماهه پيشنهاد مي‌دهند تا شما را به اهداف كوتاه‌مدت برسانند. اگر هنوز هم در مورد رفتن به‌سوي اين مسير دچار ترديد هستيد، به ۱۲ دليل زير براي عضويت در شتاب‌دهنده‌ها توجه كنيد.

با اين كه روند توسعه‌ي يك بازي موبايل تفاوت آنچناني با ديگر پلتفرم‌ها ندارد، اما به دليل مسائلي از قبيل پراكندگي بالاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري، توسعه‌ بازي براي اين پلتفرم داراي پيچيدگي‌هاي فني بسيار زيادي است.

آموزش بازي سازي: نكات فني توسعه بازي موبايل

اگرچه وقتي صحبت از بازي‌ و بازي‌سازي باشد،‌ در وهله‌ي اول نگاه ما به سمت رايانه‌هاي شخصي و كنسول‌هاي بازي مي‌رود، اما چند سالي است كه بازار جديد رو به رشدي در كنار اين پلتفرم‌هاي قديمي بازار به‌وجود آمده است. شايد صرف همين كه بدانيد در تمامي نقاط دنيا حدودا ۳.۱ ميليارد گوشي موبايل وجود دارد به راحتي بتوانيد اين مسئله را درك كنيد كه چرا امروزه تا اين حد به اين پلتفرم توجه مي‌شود.

به گزارش ياهو فايننس، آمازون قصد دارد با افزايش مهارت‌هاي الكسا، اين دستيار ديجيتال را به يك مترجم آني تبديل كند.

آمازون الكسا را به مترجم آني تبديل مي‌كند

انسان‌ها از سال‌ها پيش از طريق فيلم‌هاي علمي-تخيلي در رؤياي مترجمان فراگيري بوده‌اند كه بتوانند به‌صورت آني به ترجمه‌ي صحبت‌هاي افراد بپردازند. براي مثال، استار ترك يكي از فيلم‌هايي بود كه به مطرح كردن اين ايده كمك كرد. با افزايش توان پردازش كامپيوترها و بهبودهاي هوش مصنوعي در دنياي واقعي، شاهد بود‌ه‌ايم كه سيستم‌هاي ترجمه‌ي آني واقعي به‌مرور به واقعيت نزديك شده‌اند. محصولاتي نظير بيكسبي سامسونگ، هدفون‌ گوگل پيكسل بادز (Pixel Buds) و گوگل اسيستنت نمونه‌هايي اوليه از اين فناوري محسوب مي‌شوند. اكنون، به گزارش ياهو فايننس، آمازون در پي آن است كه الكسا، دستيار ديجيتال فراگير خود را به يك مترجم آني در تمام زبان‌ها تبديل كند.

مينگ‌چي كو در جديدترين گزارش خود، اطلاعاتي را پيرامون مك‌بوك ۱۳ اينچي 2018 اپل و هدفون‌هاي ايرپاد ارائه داده است.

مك‌ بوك ۱۳ اينچي مقرون به صرفه اپل بهار عرضه مي‌شود

كوپرتينويي‌ها اواخر بهار، كنفرانس جهاني توسعه‌دهندگان (WWDC) خود را برگزار خواهند كرد و انتظار مي‌رود محصولات جديدي توسط اپل در اين رويداد معرفي شود. مدتي پيش، اعلام شد كه يك لپ‌تاپ مقرون به صرفه توسط اين شركت آمريكايي در حال توسعه است و به عنوان جانشين مك‌بوك اير به بازار عرضه خواهد شد؛ حال، مينگ‌چي‌ كو، تحليل‌گر ارشد مؤسسه KGI Securities اطلاعات جديدي را از مك‌بوك ارزان‌قيمت اپل منتشر كرده است.

طرحي دوفوريتي شامل مواردي چون كاهش تعرفه خودروهاي وارداتي، كاهش سالانه‌ي تعرفه، حذف عوارض واردات خودروهاي هيبريدي و كم‌مصرف با استاندارد بالا است كه به امضاي ۲۱۷ نماينده رسيده است.

طرح كاهش تعرفه واردات خودرو، تقديم هيات‌ رئيسه مجلس شد

اين طرح دوفوريتي شامل مواردي چون كاهش تعرفه خودروها به ۵۵درصد، كاهش سالانه ۵ تا ۱۰درصدي تعرفه خودروهاي وارداتي، حذف عوارض واردات خودروهاي هيبريد و همچنين حذف عوارض خودروهاي غيرهيبريد اما با سوخت يورو ۵ و ۶ مي‌شود.