سازمان 3GPP استانداردهاي مربوط به گيرنده‌ها و فرستنده‌هاي نسل پنجم اينترنت مويابل را تعيين كرد كه براي دستگاه‌هاي مبتني بر شبكه‌ي 5G در نظر گرفته شده است.

سازمان 3GPP استانداردهاي 5G را تعيين كرد

3GPP سازماني است كه مسئوليت تعريف استانداردهاي صنعتي براي فناوري‌هاي بعد از 4G را بر عهده دارد. روز گذشته اين سازمان مشخصات لازم براي تجهيزات 5G را در خصوص دكل‌ها و گوشي‌هاي هوشمند تعيين كرد.

بنابراين استانداردهاي اينترنت نسل پنجم تعيين شده است و مهندسان شبكه و امواج مي‌توانند همگي روي يك پلتفرم واحد براي تمام دستگاه‌هاي 5G كار كنند. قابليت‌ها، عملكردها، خدمات ‌و استانداردها براي اپراتورها و سازندگان تلفن‌ همراه و تجهيزات راديويي تعيين شده است و اكنون آن‌ها مي‌توانند بر اين اساس تجهيزات و سرويس‌هاي نسل پنجم خود را براي استفاده در شبكه‌هاي داراي اين قابليت در سراسر دنيا عرضه كنند.

 

5g

شركت‌هاي زيادي براي استفاده از 5G در محصولات آينده‌ي خود ابراز تمايل كرده‌اند كه از معروف‌ترين آن‌ها مي‌توان به كوالكام، تي‌موبايل، سامسونگ، زدتي‌اي، ورايزن، سوني، نوكيا، مدياتك و هواوي اشاره كرد.

سؤال اين‌جا است كه كدام توليدكننده‌ي گوشي هوشمند قبل از سايرين، محصول مجهز به امكان ارتباطي 5G معرفي خواهد كرد؟ پيش‌بيني شما چيست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.