شركت هلندي فيليپس در حال آماده‌سازي يك نمايشگر خميده و غول‌پيكر ۴۹ اينچي براي سال آينده است.

فيليپس نمايشگر ۴۹ اينچي با نسبت تصوير ۳۲ به ۹ توليد مي‌كند

نمايشگر 492P8 فيليپس به يك پنل خميده از نوع VA با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۱۰۸۰ پيكسل مجهز خواهد بود. حداكثر روشنايي اين نمايشگر معادل ۶۰۰ نيت و نسبت كنتراست آن، ۵۰۰۰ به ۱ است. شعاع خميدگي اين نمايشگر معادل ۱۸۰۰ ميلي‌متر و زاويه ديد عمودي و افقي آن ۱۷۸ درجه است.

آنچه در مورد اين نمايشگر عظيم‌الجثه جالب توجه به نظر مي‌رسد، نسبت تصوير ۳۲ به ۹ (معادل ۳.۵۶ به ۱) آن است كه نسبت چندان رايجي نيست و باعث شده اين نمايشگر به‌مراتب عريض‌تر از نمايشگرهاي رايج در بازار به نظر برسد. فيليپس هنوز جزئياتي نظير نرخ تازه‌سازي يا زمان واكنش اين نمايشگر را مشخص نكرده؛ اما بر اساس اطلاعات موجود، فاصله‌ي بين پيكسل‌ها در اين نمايشگر ۰.۳۱۲ ميلي‌متر و تراكم تصوير آن ۸۱.۴۱ پيكسل بر اينچ‌ است.

اين نمايشگر به يك Display Port، دو درگاه HDMI و يك درگاه d-Sub مجهز است. اما اگر در نظر داريد از درگاه d-Sub استفاده كنيد، رزولوشن نمايشگر شما به ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پيكسل محدود خواهد شد. هرچند استفاده از درگاه d-Sub گزينه‌ي چندان مناسبي نيست؛ اما مي‌توانيد از اين درگاه براي حالت تصوير در تصوير استفاده كنيد. مانيتور جديد فيليپس همچنين به دو درگاه يو‌اس‌‌بي ۳ نوع A، درگاه اترنت و دو جك ۳.۵ ميلي‌متري به‌عنوان ورودي و خروجي صدا مجهز است.

بنا به گزارش Anandtech، اين نمايشگر تا سه‌ماهه‌ي دوم سال ۲۰۱۸ عرضه نخواهد شد و قيمت آن حدود ۸۹۹ يورو يا ۱۰۷۷ دلار تخمين زده مي‌شود؛ اما براي اطلاع از قيمت نهايي اين محصول بايد منتظر فرا رسيدن زمان عرضه‌ي آن باشيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.