شركت بوش سنسورتك در رويداد Electronica China از ابزار سنجش اينرسي ۶ محوره‌ي جديدي براي هدست‌ واقعيت مجازي و واقعيت افزوده رونمايي كرد.

ابزار جديد بوش براي رفع ناخوشي حركتي حين استفاده از هدست‌ واقعيت مجازي

شركت آلماني بوش سنسورتك از واحد ۶ محوره‌ي اندازه‌گيري اينرسي (IMU) جديدي در رويداد Electronica China رونمايي كرد كه قرار است در سخت‌افزار مربوط به فناوري‌هاي واقعيت مجازي و واقعيت افزوده به‌ كار رود. واحد اندازه‌گيري اينرسي BMI085 بوش با هدف ايجاد تجربه‌ي واقع‌گرايانه‌تري در قالب محصولي كامپكت‌تر توسعه‌ داده شده است؛ آلماني‌ها براي رسيدن به اين هدف، يك سنسور شتاب ۱۶ بيتي و ۳ محوره‌ي MEMS و يك ژيروسكوپ ۱۶ بيتي و ۳ محوره‌ي MEMS را در مكعبي با ابعاد ۰.۹۵ × ۴.۵ × ۳ ميلي‌متر مكعب جا داده‌اند.

بوش مدعي است كه واحد IMU جديد اين شركت، با تأخير حداكثري ۳ ميلي‌ثانيه‌اي كار مي‌كند و ژيروسكوپ حلقه‌بسته‌ي آن در كنار شتاب‌سنجي با نويز بسيار پايين، سيستم فوق‌العاده پايداري را به‌ وجود آورده است. مهم‌ترين ويژگي IMU جديد، سازگاري آن با ابزار پيشين بوش با مدل BMI055 است كه امكان يكپارچه‌سازي «پين به‌ازاي پين» با سادگي هرچه‌ بيش‌تر فراهم مي‌كند. محصول جديد آلماني‌ها علاوه بر پيشرفت‌هاي يادشده، داراي پايداري دمايي بيشتري است كه به نوبه‌ي خود، به‌ حفظ دقت اجزاي مختلف كمك مي‌كند.

هدف از ارائه‌ي حسگر جديد كمك به توسعه‌دهندگان و مهندسان سخت‌افزار براي شروع به حل مشكلاتي مانند حس ناخوشايند حركت (Motion Sickness) و غوطه‌وري هنگام استفاده از هدست‌ واقعيت مجازي است كه اغلب بر اثر وجود وقفه بين حركت سر و واكنش تصوير صفحه‌نمايش به وجود مي‌آيد. اين حس ناخوشايند و ساير تبعات ناشي از آن در حال حاضر اصلي‌ترين مشكل در صنعت هدست‌ واقيت مجازي و واقعيت افزوده محسوب مي‌شود. هر دوي اين فناوري‌ها به‌ همراه واقعيت تركيبي، داراي پتانسيل بالايي هستند تا صنعت ابزارهاي پوشيدني را به سمت جلو حركت دهند و تغييري اساسي در رابط كاربري بسياري از اپليكيشن‌ها و رسانه‌ها ايجاد كنند.

علاوه بر موارد يادشده، فناوري واقعيت مجازي در تركيب با هوش مصنوعي، تأثير زيادي بر زندگي روزمره‌ي كاركنان و كارمندان در بسياري از حرفه‌ها دارد؛ با اين حال، از آنجايي كه در حال حاضر كاربران ناچار هستند براي جلوگيري از ايجاد مشكلات و بيماري‌هاي فيزيكي، در بازه‌هاي زماني منظم از اين هدست‌ها استفاده كنند، اين فناوري تاكنون نتواسته جايگاه مورد نظر را در بازار كسب كند و در حال حاضر بخش عمده‌اي از كاربرد‌هاي احتمالي آن، به‌طور كامل تجربه نشده‌اند.

حسگر IMU بوش

شركت بوش بهترين زمان را براي معرفي واحد اندازه‌گيري اينرسي BMI085 انتخاب كرده است، اين ابزار ظاهرا تا ماه مي در اختيار توزيع‌كنندگان قطعات الكترونيك قرار خواهد گرفت؛ درست همان زماني كه پيش‌بيني مي‌شود گوگل نمايشگر جديد و بسيار باكيفيتي براي هدست‌ واقعيت مجازي عرضه كند. بدين ترتيب توليدكنندگان و توسعه‌دهندگان مي‌توانند در نسل بعدي هدست‌هاي خود از هردو فناوري بهره‌مند شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.