مايكروسافت در تغييري جديد قصد دارد باز كردن لينك‌هاي برنامه‌ي Mail را تنها توسط مايكروسافت اج ممكن سازد.

مايكروسافت مي‌خواهد كاربران را وادار به استفاده از مرورگر اج كند

مايكروسافت در حال آزمايش تغييري جديد در نسخه‌ي آتي ويندوز ۱۰ است كه احتمالا بسياري از كاربران اين ويندوز را آزرده خواهد كرد. غول دنياي نرم‌افزار روز گذشته اعلام كرد كه در حال تست تغييري است كه به واسطه‌ي آن وقتي در برنامه‌ي Mail روي لينكي كليك كنيد، لينك مورد نظر با مرورگر مايكروسافت اج باز خواهد شد. اين تغيير يعني اگر كروم يا فايرفاكس را به‌عنوان مرورگر پيش‌فرض خود در ويندوز ۱۰ انتخاب كنيد، مايكروسافت انتخاب شما را ناديده خواهد گرفت و در صورت كليك روي هر لينكي در برنامه‌ي Mail مايكروسافت اج براي شما باز خواهد شد.

بايد گفت اين تغيير شبيه به مجبور كردن كاربران كورتانا به استفاده از موتور جستجوي بينگ و باز كردن نتايج با اج است؛ آن هم در حالي كه مرورگر انتخاب‌شده به‌عنوان پيش‌فرض اج نيست.

دونا ساركار، از اعضاي ارشد تيم برنامه‌نويسي مايكروسافت، عنوان كرده است كه آن‌ها منتظر دريافت بازخورد از گروه تست‌كننده هستند. شكي نيست كه مايكروسافت بازخوردهاي منفي بسياري در مورد اين تغيير غير ضروري دريافت خواهد كرد؛ اما اين‌كه تا چه اندازه به آن‌ها اهميت خواهد داد مسئله‌اي است كه بايد صبر كرد و ديد.

مايكروسافت همواره در تلاش بوده است تا كاربران ويندوز ۱۰ را متقاعد كند كه به‌جاي كروم از اج استفاده كنند. در همين راستا، اين شركت نرم‌افزاري در ويندوز ۱۰ تغيير مرورگر پيش‌فرض را سخت كرده است، ويديوهايي در نقد مصرف باتري كروم منتشر كرده است و حتي تعدادي تبليغ مزاحم براي ترويج اج در ويندوز ۱۰ گنجانده است؛ اما هيچ‌كدام از اين تلاش‌ها تأثير چنداني نداشته‌اند و كروم همچنان مرورگر اول كاربران رايانه‌هاي دسكتاپ است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.