پول‌استار، از سال‌ها قبل به‌عنوان زيرمجموعه‌ي ولوو در مسابقات سرعت شركت داشت. اين دپارتمان با معرفي خوردوي پلاگين هيبريد و اسپرت پول استار 1، توليد با برند اختصاصي خود را آغاز كرده است.

پول استار 1، اولين محصول زيرشاخه‌ي ولوو معرفي شد

در واپسين روزهاي نمايشگاه خودروي ژنو، احتمال كمي براي معرفي يك محصول شاخص وجود داشت. اين پيش‌داوري، حداقل براي امسال نادرست بود و با رونمايي پول‌استار 1، هيجان تازه‌اي به ژنو ۲۰۱۸ داده شد. حدود يك سال قبل، برند پول‌استار به‌عنوان خودروسازي مستقل و زيرمجموعه‌ي ولوو، اعلام موجوديت كرد.

از همان زمان، ادعا شد كه تمركز پول استار، بر محصولات اسپرت و تقويت‌شده‌‌، بر اساس مدل‌هاي ولوو خواهد بود؛ اما تفاوت جالبي ميان خط مشي پول‌استار با برندهايي مثل AMG براي مرسدس بنز وجود خواهد داشت. زير مجموعه‌ي جديد ولوو، قرار است علاوه بر توليد خودروهايي با قدرت و توانايي‌هاي بالا، صرفا از پيشرانه‌هاي تمام برقي يا برقي-بنزيني (هيبريد و پلاگين هيبريد) استفاده كند.

Polestar 1

اولين محصول پول استار، با كد 1 ارائه شده است. اين خودرو پيشرانه‌اي به قدرت ۵۹۲ اسب بخار همراه با گشتاور ۱۰۰۰ نيوتن‌متر دارد؛ ضمن اينكه مي‌تواند به‌صورت تمام برقي و بي‌نياز از بنزين، مسافتي در حدود ۱۵۰ كيلومتر طي كند. قواي محرك پول استار 1، متشكل از يك پيشرانه‌ي بنزيني ۴ سيلندر و ۲ ليتري توربوشارژ به قدرت تقريبي ۴۰۰ اسب بخار است كه روي چرخ‌هاي جلو عمل مي‌كند. ۲ موتور برقي با مجموع قدرت ۲۱۸ اسب بخار هم روي چرخ‌هاي عقب به كار گرفته خواهند شد. اين سيستم، مجهز به ژنراتور استارت (Starter Generator) است تا در شروع حركت، توليد گشتاور بالا و شتاب‌گيري مطلوب را فراهم كند. تا اين لحظه، اطلاعات بيشتري از زمان رسيدن اين خودرو به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت و ميانگين مصرف بنزين پيشرانه‌ي آن اعلام نشده است؛ اما مي‌توان مطمئن بود كه حدود ۲ تا ۳ ثانيه پس از شروع حركت، به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت برسد و كمتر از ۳ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر، ميانگين مصرف سوخت داشته باشد.

Polestar 1

فناوري‌هاي جذابي در پول استار 1 وجود دارد كه اين خودرو را به محصولي پيشرو در بازار هيبريدي‌هاي اسپرت، تبديل خواهد كرد. يكي از اين نوآوري‌ها، استفاده از سيستم تقسيم گشتاور در موتورهاي برقي روي اكسل عقب است. به لطف اين فناوري، پول استار 1 مي‌تواند گشتاور لحظه‌اي متفاوتي روي چرخ‌هاي عقب داشته باشد و نه‌تنها در مانورهاي مارپيچ، تعادل و شتاب‌گيري عالي ارائه دهد، بلكه ترمزگيري در شرايط خاص و سطوح لغزنده را بهتر كند.

Polestar 1

بخش زيادي از بدنه‌ي پول استار 1، با تركيبات فيبر كربن ارائه مي‌شود. اين شرايط، در بسياري از خودروهاي جاده‌اي بي‌سابقه است و در مدل‌هاي مسابقه‌اي كاربرد دارد. با اين شرايط، ۲۳۰ كيلوگرم از وزن خودرو نسبت به حالتي كه با فلزات معمول ساخته شده باشد، كم مي‌شود. جالب است بدانيد كه به لطف اين نوع فيبر كربن، سختي مخصوص بدنه (torsional stiffness) حدود ۴۵ درصد بيشتر مي‌شود. فراموش نكنيم، سبك‌تر شدن بدنه و تمركز تجهيزات سنگين‌تر مثل باتري‌ها و پيشرانه‌ها در كف خودرو، باعث مي‌شود مركز ثقل پول استار 1، به سطح زمين نزديك‌تر شود و در نتيجه‌ فرمان‌پذيري بهتري داشته باشد.

Polestar 2

برند پول استار، به‌زودي با معرفي مدل‌هاي پول استار 2 و پول استار 3، سبد محصولات خود را گسترش خواهد داد. اين خودروها به احتمال فراوان تمام برقي خواهند بود. توليد پول استار 2 براي سال ۲۰۱۹ برنامه‌اي ريزي شده است تا اولين محصول تمام برقي و باتري‌‌محور (BEV) در تاريخ خودروسازي ولوو باشد. پول استار 3، در فاز مهندسي و طراحي تجهيزات فني است. بدنه‌اي اين محصول، داراي سايز متوسط و ۴ در خواهد بود؛ ضمن اينكه با فضاي قابل قبول در قسمت بار، به‌صورت فست‌بك يا هاچ‌بك ارائه مي‌شود. پول استار 2 در كلاس تسلا مدل 3 خواهد بود.

Polestar 3

پول استار 3، مدتي پس از پول استار 2 توليد مي‌شود تا محصولي گران‌تر و البته لوكس‌تر باشد. پروژه‌ي پول استار 3، شامل يك كراس‌اور تمام برقي است؛ اما از نظر قيمت، بين پول استار 2 و پول استار 1 خواهد بود. برتري نسبت به تسلا مدل X و جگوار I-Pace، مهم‌ترين هدف ولوو در پروژه‌ي پول استار 3 است.

Polestar 1

تمامي خودروهاي برند پول‌استار، در چين و با همكاري جيلي توليد مي‌شوند. سرمايه‌گذاري اوليه براي كارخانه‌ي پول استار، حدود ۷۸۰ ميليون دلار خواهد بود؛ اما اين كارخانه كاملا به‌صورت زيرمجموعه‌اي از ولوو و بر اساس خودروهاي اين برند سوئدي فعاليت خواهد كرد. اولين محصول پول استار، اواسط سال جاري ميلادي عرضه خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.