اپل با توجه ويژه‌اي كه به فناوري واقعيت افزوده دارد، سرمايه‌گذاري خود را در بخش تحقيق و توسعه افزايش مي‌دهد.

اپل ۳.۴ ميليارد دلار در بخش تحقيق و توسعه خود سرمايه‎گذاري كرده است

طبق معمول، اپل در طول سه‌ماهه اول سال مالي ۲۰۱۸ سرمايه‌گذاري‌ خود را در بخش تحقيق و توسعه (R&D) افزايش داده و بيش از ۳.۴ ميليارد دلار در زمينه‌ي استخدام‌هاي جديد و ابتكاراتي در جهت رشد شركت در بازارهاي تكنولوژي هزينه كرده است. اين رقم نسبت به سه‌ماهه‌ي منتهي به دسامبر ۲۰۱۷، ۴۱۰ ميليون دلار و در مقايسه با سه‌ماهه اول سال مالي ۲۰۱۷، ۵۳۶ ميليون دلار افزايش داشته است.

اپل روي بخش تحقيق و توسعه تأكيد زيادي دارد و مهم‌ترين استراتژي اين شركت در چند سال اخير، سرمايه‌گذاري در بخش توسعه محصولات و خدمات جديد و همچنين به‌روزرساني خدمات قبلي بوده است.

شركت اپل قصد دارد در سال ۲۰۱۸ بيش از ۱۰ ميليارد دلار به بخش تحقيق و توسعه خود اختصاص دهد؛ اين رقم براي اولين بار در سال ۲۰۱۶ به اين بخش اختصاص داده شد و حدود ۵ درصد از درآمد خالص اپل را تشكيل مي‌داد. اپل در سال‌هاي ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ سه درصد از درآمد خالص خود را در اين بخش سرمايه‌گذاري كرد.

افزايش سرمايه‌گذاري در بخش تحقيق و توسعه مستلزم كار روي پروژه‌هاي نوآورانه و جديد است؛ همانند واقعيت افزوده كه اكنون با استفاده از ARKit در محصولات اپل محقق شده. اين امر ممكن است طي ماه‌ها يا سال‌هاي آينده، تغييرات سخت‌افزاري جديدي در پي داشته باشد.

تيم كوك، مدير عامل شركت اپل، علاقه‌ي خود را براي توسعه فناوري واقعيت افزوده قبلا اعلام كرده و گفته است:

فناوري AR را بسيار عميق مي‌بينم. فناوري AR مي‌تواند به‌جاي به انزوا كشاندن انسان‌ها، توانايي‌هاي آن‌ها را تقويت كند. باور دارم واقعيت افزوده يك فناوري عظيم است. ما براي اين تكنولوژي زمان و انرژي زيادي مي‌گذاريم و خيلي سريع پيشرفت مي‌كنيم.

اپل همچنين در بخش‌هاي ديگري از جمله پروژه «تايتان» كه شامل ساخت پلت‌فرم خودروي خودران است، كارهاي زيادي انجام داده و در حال حاضر به نظر مي‌رسد قصد دارد اين تكنولوژي را كم‌كم تكميل كند و آن را به پروژه‌هاي كوچك‌تر مانند نرم‌افزار نصب‌شده در آزمايش لكسوس تقسيم كند.

اپل در كنار ابتكارات داخلي، در حال سرمايه‌گذاري در فناوري‌هاي خارجي و خريد شركت‌هاي كوچك و ادغام آن‌ها است. گزارش‌ها حاكي از آن هستند كه اپل سال گذشته ۱۹ شركت كوچك را خريداري كرده است.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷، اپل سرويس موسيقي شازم را با مبلغ نامشخصي خريد. همچنين گزارش شده كه ماه ژانويه اپل سرويس پشتيباني Buddybuild را خريداري كرده است.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.