آمازون با ۹۰ ميليون دلار يك شركت توليدكننده تراشه دوربين‌ و سازنده‌‌ي دوربين‌هاي امنيتي با شارژدهي بالا را به خدمت گرفته است.

آمازون يك شركت توليدكننده تراشه دوربين‌ را به خدمت گرفت

آمازون براي به‌خدمت‌گيري كمپاني بلينك (از فعالان توليد دوربين‌هاي امنيتي خانه) نزديك به ۹۰ ميليون دلار پرداخت كرده است. مفاد اين قرارداد و مبلغ آن، پيش از اين محرمانه بود. آمازون به دنبال توسعه‌ي تراشه‌هايي است كه علاوه بر كاهش قيمت توليد، شارژدهي بهتري براي محصولاتش به ارمغان بياورد و همين مسئله، اصلي‌ترين دليل خريد بلينك محسوب مي‌شود. آمازون احتمالا ابتدا از دستاوردهاي Blink در كلاد كَم و سپس در خانواده‌ي اسپيكرهاي اكو استفاده خواهد كرد.

كلاد كم و اكو فعلا براي فعاليت نيازمند اتصال به منبع برق هستند؛  ولي دوربين‌هاي بلينك با يك جفت باتري ليتيومي AA تا ۲ سال شارژدهي مي‌كنند. به‌خدمت‌گيري بلينك راه را براي توليد محصولات كم‌مصرف توسط آمازون باز خواهد كرد و كلاد كم احتمالا اولين ميزبان تكنولوژي‌هاي اين استارتاپ خواهند بود. اين قرارداد تا به امروز هياهوي زيادي ايجاد نكرده بود و اولين اطلاعات در مورد آن توسط بلينك در يك پست بلاگ در ماه دسامبر منتشر شد. تحليل‌گران بلينك را بخشي از پروژه‌ي آمازوي كي (Amazon Key) مي‌دانند كه از آن براي هوشمند كردن ارسال و دريافت مرسوله‌ها استفاده مي‌شود. آمازون همچنين به دنبال فعاليت‌هاي بيشتر در بخش دوربين‌ نظارتي و خانه‌ي هوشمند است.

بلينك تنها در صنعت دوربين‌هاي نظارتي فعاليت ندارد و مالك كمتر شناخته‌شده‌ي آن يعني Immedia، سابقه‌ي فعاليت در صنعت تراشه نيز دارد. پيتر بنسن، مدير اجرايي و دو تن از هم‌بنيانگذاران اين كمپاني از Sand Video آمده‌اند كه در اوايل دهه‌ي پيشين به توسعه‌ي تراشه‌ براي ديكود كردن ويدئو‌ مشغول بود. در سال ۲۰۰۴ سند ويدئو به برودكام فروخته شد و اين سه تن نيز به فعاليت‌هاي خود در اين شركت ادامه دادند. اين گروه در سال ۲۰۰۸ با ترك سمت‌هاي خود Immedia را تأسيس كردند و به توليد تراشه‌ براي ويدئو كنفرانس و همكاري با سازندگان لپ‌تاپ مشغول شدند.

دوربين‌هاي نظارتي بلينك از سال ۲۰۱۶ وارد بازار شده‌اند و برخلاف بسياري از رقبا، فاقد كابل براي اتصال به منبع انرژي هستند؛ محصولات بلينك از اين نظر دست كاربر را براي جايگذاري باز مي‌گذارند. محصولات اين استارتاپ قيمت كمتري نسبت به رقباي خود دارند؛ به‌طوري كه با قيمت پايه‌ي ۹۹ دلاري، حتي از كلاد كم ۱۲۰ دلاري آمازون ارزان‌تر هستند. شارژدهي باتري يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي دستگاه‌هاي متصل به شمار مي‌رود و يك دوربين هميشه فعال با قابليت شارژدهي چندماهه‌، قطعا برگ برنده‌ي آمازون در اين صنعت خواهد بود. افزايش فروش محصولات بلينك در وب‌سايت آمازون و جلب‌ نظر اين غول خرده‌فروشي به اين آمارها، سرانجام به مذاكره براي خريد بلينك منجر شده است.

اطلاعات ثبت‌شده توسط آمازون (Amazon) در رگولاتوري از پرداخت ۷۸ ميليون دلار در پايان سه‌ماهه‌ي چهارم سال گذشته‌ي ميلادي براي به خدمت گرفتن بلينك حكايت دارد؛ اما رقابتي بودن اين قراداد، مبلغ آن را به ۹۰ ميليون دلار رسانده است. برخي كارشناسان معتقد هستند كه آمازون احتمالا از بلينك در توسعه‌ي دوربين‌هاي پهپاد و محصولات جديد نيز استفاده خواهد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.