بر اساس گزارش رئيس اتحاديه‌ي دستگاه‌هاي مخابراتي و تلفن همراه، حدود ۳۰ هزار دستگاه گوشي آيفون پس از اجراي طرح رجيستري قطع شد؛ اما بيش از نيمي از اين تعداد دوباره به شبكه برگشت.

۳۰ هزار گوشي آيفون در طرح رجيستري غيرفعال شد و نيمي دوباره به شبكه برگشت

مهدي محبي در مورد آخرين وضعيت اجراي طرح رجيستري گوشي تلفن همراه و قطع گوشي‌هاي قاچاق در اين شبكه گفت:

بر اساس آخرين آمار، تا پايان هفته گذشته ۳۰ هزار گوشي آيفون به دليل آنكه در سامانه‌ي گمرك به ثبت نرسيده و شناسه خود را در شبكه مخابراتي وارد نكرده بودند، قطع شدند.

وي در ادامه اعلام كرد:

يك‌چهارم از اين تعداد گوشي‌ها مهمان بودند. نيمي از سه‌چهارم باقي مانده نيز با پرداخت عوارض گمركي و حل مشكلات مربوط به گوشي‌هاي مسافري، بار ديگر فعال شدند. مابقي اين تعداد هم‌اكنون از شبكه خارج شده‌اند و ديگر قابل استفاده نيست.

به گفته‌ي رئيس اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي و تلفن همراه، با اجراي طرح رجيستري فعلا ۴ برند آيفون، موتورولا، گوگل پيكسل و بلك‌بري رصد مي‌شود، تاكنون فقط قطع گوشي‌هاي آيفون از ميان اين برندها اجرايي شده است و ساير برندها از چند روز ديگر مشمول قطع رجيستري مي‌شوند.

بر اساس گزارش محبي، از روز بيست و هشتم بهمن‌ماه گوشي ال‌جي كه سهم زير ۱۰ درصدي از بازار ايران دارد نيز مشمول رجيستري خواهد شد و خريداران اين گوشي‌ها بايد نسبت به ثبت رجيستري آن اقدام كنند.

محبي با اشاره به اينكه موارد شكايت از اجراي طرح رجيستري به دليل تخلفاتي كه فروشندگان گوشي‌ها انجام داده‌اند از سوي وزارت صنعت به اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي و موبايل ارجاع شده است، گفت:

از تعداد گوشي‌هايي كه به دليل عدم رجيستري قطع شده‌اند حدود ۱۰ درصد شكايت كرده‌اند كه شكايت آن‌ها در اتحاديه پيگيري شد. از اين تعداد برخي گوشي‌ها كه به‌صورت شخصي وارد شده و عوارض گمركي پرداخت نكرده بودند، با پرداخت عوارض گمركي مشكلشان حل شد و برخي ديگر نيز با توجه به دستورالعمل صادرشده به فروشندگان موبايل، توانستند پول گوشي خود را از فروشندگاني كه مبادرت به فروش گوشي قاچاق و عدم ثبت آن كرده بودند، دريافت كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.