تلگرام ايكس، كلاينت جايگزين و رسمي تلگرام محسوب مي‌شود كه با قابليت‌هايي آزمايشي و عملكردي سريع همراه است.

Telegram X، كلاينت رسمي تلگرام با قابليت‌هاي آزمايشي است

به‌لطف تمركز تلگرام بر امنيت، قابليت‌هاي متعدد و البته، ارائه‌ي رايگان خدمات، روزبه‌روز بر محبوبيت اين پيام‌رسان افزوده مي‌شود. تلگرام به توسعه‌دهندگان اجازه مي‌دهد تا با دسترسي به كد منبع اين پيام‌رسان، نسخه‌هاي مختلفي را برمنباي آن توسعه دهند، يكي از كلاينت‌هاي تلگرام، Challegram نام دارد كه مدتي پيش منتشر شده بود، حال به‌نظر مي‌رسد كه تيم توسعه‌دهندگان تلگرام، اين كلاينت را تصاحب كرده و نام آن را به Telegram X تغيير داده‌اند.

Telgram X تمام قابليت‌هاي پايه‌اي نسخه‌ي عادي اپليكيشن تلگرام را ارائه مي‌دهد؛ اما در كنار آن‌ها، تعدادي از قابليت‌هايي را كه در فاز آزمايشي به‌سر مي‌برند نيز در اختيار كاربران قرار مي‌دهد. تلگرام ايكس به‌ميزان قابل توجهي، سريع‌تر و نرم‌تر از اپليكيشن اصلي تلگرام است. شما مي‌توانيد با لمس طولاني چت‌ها، پيش‌نمايشي از آن‌ها را مشاهده كنيد. اين كلاينت قابليت نايت‌مُد را نيز براي مطالعه‌ي راحت‌تر پيام‌ها در محيط‌هاي تاريك در بر دارد. تلگرام ايكس، امكان تغيير ابعاد متن‌ها را نيز ارائه مي‌دهد.

نسخه‌ي ابتدايي Challegram برمبناي TDLib يا «كتابخانه‌ي ديتابيس تلگرام» توسعه داده شده بود؛ اما چلگرام تنها كلاينتي نيست كه از اين كتابخانه بهره مي‌برد؛ بنابراين توسعه‌دهندگان تلگرام احتمالا ويژگي خاصي را نيز در اين كلاينت مشاهده كرده‌اند كه نسبت به تصاحب آن ترغيب شده‌اند.

تلگرام ايكس هم‌اكنون نيز عملكرد بسيار خوبي دارد و ممكن است روزي به‌ نسخه‌ي اصلي تلگرام بدل شود، شما مي‌توانيد اين كلاينت را از پلي استور يا اپ‌استور دانلود كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.