به‌تازگي ريپل، شركتي كه ارز رمزپايه XRP را به دنيا معرفي كرد، دست به امضاي يك قرارداد پرداخت بين‌المللي با يكي از بزرگ‌ترين صرافي‌هاي مستقر در امارات زده است.

امضاي قرارداد همكاري بين ريپل و صرافي اماراتي يواي‌اي اكسچنج

يواي‌اي اكسچنج؛ يكي از برترين صرافي‌هاي دنيا با ريپل (شركت فعال در زمينه فناوري‌هاي مالي مستقر در سان‌فرانسيسكو) قراردادي در زمينه پرداخت‌هاي برون‌مرزي امضا كرده است.

در واقع، يواي‌اي اكسچنج در حال پيوستن به RippleNet است؛ شبكه‌اي كه از فناوري زنجيره بلوكي براي انجام پرداخت‌هاي بين‌المللي بلادرنگ استفاده مي‌كند.

پرومات منهت، مدير اجرايي يواي‌اي اكسچنج طي اظهارنظري گفته است:

باز كردن پاي فناوري زنجيره بلوكي ريپل به سامانه‌هاي پرداخت يواي‌اي اكسچنج، تجربه پرداخت بهتر و تازه‌تري براي مشتريان ما به ارمغان خواهد آورد.

وي در ادامه افزوده است:

قرار گرفتن در صف پذيرندگان آغازين فناوري دگرگون‌ساز زنجيره بلوكي كه قواعد بازي را در بازارهاي مالي به هم خواهد زد، به ما اين امكان را مي‌دهد كه يك سرويس رقابتي در اختيار مشتريان خود قرار دهيم؛ چرا كه بهره‌گيري از اين فناوري، بر افزايش سرعت و كاهش هزينه‌هاي پرداخت‌هاي برون‌مرزي، تأثيري چشم‌گير خواهد گذاشت.

منهت طي مصاحبه‌اي با هفته‌نامه كسب‌وكار عربي (Arabian Business) در اكتبر گذشته، خود را قهرمان بزرگ عرصه زنجيره بلوكي توصيف كرده و گفته است:

يك مشتري عادي ممكن است هرگز به‌طور مستقيم با زنجيره بلوكي سر و كار نداشته و از نحوه كار آن بي‌اطلاع باشد؛ اما با گسترش اين فناوري در تمامي صنايع، بي‌شك به‌طور غير مستقيم، مزاياي بي‌شمار آن را در تك‌تك روزهاي زندگي‌اش حس خواهد كرد.

مالك ميلياردر يواي‌اي اكسچنج كه شركت Travelex را نيز در تملك خود دارد، ادعا كرده است كه از بازار ۵۷۵ ميليارد دلاري پرداخت در جهان، سهمي برابر با ۶.۷۵ درصد دارد و مي‌خواهد آن را تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰ درصد افزايش دهد. اين شركت بزرگ در بيش از ۳۰ كشور جهان، بيش از ۸۰۰ شعبه داير كرده است.

اين قرارداد، خبر خوبي ريپل است و ابهاماتي كه پيش‌تر در مورد اين شركت در رسانه‌ها مطرح شده بود كمي عقب خواهد راند. پيش از كريسمس، ارز رمزپايه ريپل يعني XRP با افزايشي ناگهاني به رقم ۳.۶۵ دلار رسيد؛ اتفاقي كه منجر شد نيويورك تايمز، بررسي تعداد كسب‌وكارهايي را كه از اين رمزپول استفاده مي‌كنند در دستور كار خود قرار دهد. گفتني است كه XRP از آن زمان دچار افت قيمت شده و اكنون به قيمت ۱.۰۳ دلار معامله مي‌شود.

با تمام اين تفاسير، يواي‌اي اكسچنج در فرآيندهاي پرداخت خود از XRP استفاده نخواهد كرد. در واقع ريپل از اين رمزپول براي تأمين نقدينگي مؤسسه‌هاي مختلف استفاده مي‌كند؛ نه براي نقل و انتقال بين‌المللي ارز. البته در مورد اين تفاوت جزئي، هيچ‌وقت به‌اندازه كافي شفاف‌سازي نشده است.

ديليپ رائو، رئيس بخش نوآوري‌هاي زيرساختي ريپل طي اظهارنظري گفته است:

اضافه شدن يواي‌اي اكسچنج به‌عنوان يك رهبر بازار به شبكه RippleNet، امكان بهره‌مندي از پرداخت‌هاي آني، قطعي و كم‌هزينه را در اختيار ميليون‌ها مشتري خرده‌پاي اماراتي مي‌گذارد كه نياز به نقل و انتقال ارز به ساير نقاط جهان دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.