نحوه تبديل فرمت صوتي FLAC به MP3

برترين خبرهاي فناوري

تبديل فرمت صوتي FLAC به MP3 با استفاده از برنامه‌ها و وب‌سايت‌ها كار ساده‌اي است. در ادامه با ما همراه باشيد تا بهترين برنامه‌ها و سرويس‌هاي وب براي تبديل فرمت صوتي FLAC به MP3 را به شما معرفي كنيم.

نحوه تبديل فرمت صوتي FLAC به MP3

احتمالا شما در طول زندگي خود فقط از چند فرمت صوتي استفاده كرده‌ايد؛ اما هر روز به تعداد فرمت‌هاي صوتي اضافه مي‌شود. اكثر فرمت‌هاي جديد توازني بين كيفيت و سايز ارائه مي‌كنند؛ اما MP3 با توجه به حجم پايين و كيفيت مناسب، محبوب‌ترين آن‌ها است.

FLAC كيفيت بالاتري نسبت به MP3 ارائه مي‌دهد اما سازگاري كمتري با پخش‌كننده‌هاي صوتي دارد. از اين رو ممكن است نياز داشته باشيد فرمت صوتي فايل خود را از FLAC به MP3 تغيير دهيد. در ادامه با ما همراه باشيد تا سرويس‌هاي مختلف در ويندوز، مك، لينوكس و وب براي تبديل FLAC به MP3  را به شما معرفي كنيم.

Freemake Audio Converter (ويندوز)

Freemake Audio Converter تنها ابزار موجود و بهترين براي ويندوز است كه باعث مي‌شود آن را به‌عنوان شماره يك انتخاب كنيم. پس از نصب برنامه، روي گزينه آبي رنگ «Audio +» كليك كنيد. شما مي‌توانيد آهنگ‌ها را به‌صورت تكي يا پوشه‌اي براي تبديل انتخاب كنيد.

پس از افزودن آهنگ‌هاي مورد نظر، مي‌توانيد از كليدهاي پايين براي انتخاب فرمت صوتي مد نظر خود استفاده كنيد. در اين مورد انتخاب ما MP3 است.

نحوه تبديل فرمت صوتي FLAC به MP3

پس از كليك روي to MP3، مي‌توانيد پارامترهاي خروجي مانند Optimal Quality را به دلخواه خود تغيير دهيد. مي‌توانيد محل ذخيره فايل را انتخاب يا آن را به آيتونز اضافه كنيد. برنامه Freemake Audio Converter انتخابي قابل اعتماد براي كاربران ويندوز است.

نحوه تبديل فرمت صوتي FLAC به MP3

FLAC to MP3 Mac (مك)

براي كاربران مك ابزار FLAC to MP3 Mac را انتخاب كرديم كه ابزاري عالي براي تبديل فرمت‌هاي صوتي است. رابط‌ كاربري ساده، آن را به يكي از بهترين برنامه‌هاي موجود براي مك تبديل مي‌كند.

نحوه تبديل فرمت صوتي FLAC به MP3

با كليك روي علامت بزرگ موجود در صفحه اصلي برنامه يا كشيدن و رها كردن آهنگ‌ها، فايل‌ها را اضافه كنيد. شما مي‌توانيد فايل‌ها را با فرمت‌هاي مختلف از جمله MP3 ذخيره كنيد و با تغيير دادن نرخ بيت، كيفيت آهنگ را تغيير دهيد.

لزوما نبايد تمام وقت و حواستان را براي تبديل كردن فايل‌هاي صوتي بگذاريد. مي‌توانيد با FLAC to MP3 مك كار را به‌راحتي انجام دهيد و به كارهاي ديگرتان بپردازيد.

SoundConverter (لينوكس)

مانند ديگر پلتفرم‌ها، لينوكس نيز برنامه‌هاي مختلفي براي تبديل فرمت فايل‌هاي صوتي دارد. يكي از بهترين‌ها، SoundConverter است كه مانند برنامه‌هاي ويندوز و مك رابط كاربري ساده و ويژگي هاي لازم را دارد.

با باز كردن پنجره ترمينال و وارد كردن دستور زير،  مي‌توانيد برنامه‌ نصب كنيد:

sudo apt-get Install soundconverter

بعد از نصب، برنامه را باز كنيد و از گزينه Add File براي وارد كردن فايل‌هاي FLAC استفاده كنيد. امكان كشيدن فايل‌ها و رها كردن آن به داخل برنامه نيز وجود دارد. گزينه‌اي با نام Add Folder نيز وجود دارد كه براي اضافه كردن گروهي فايل‌ها است.

نحوه تبديل فرمت صوتي FLAC به MP3

قبل از تبديل كردن فايل، روي Preferences كليك كنيد تا چند گزينه اساسي را تغيير دهيد. مي‌توانيد محل ذخيره فايل‌هاي تبديل‌شده را انتخاب كنيد، نام آن‌ها را عوض كنيد و حتي فايل اصلي را حذف كنيد. مطمئن شويد كه فرمت را به MP3 تغيير مي‌دهيد؛ چرا كه به‌طور پيش‌فرض فرمت روي OGG تنظيم شده است. همچنين گزينه‌اي براي تغيير كيفيت وجود دارد.

نحوه تبديل فرمت صوتي FLAC به MP3

روي گزينه Close كليك كنيد و در صفحه اصلي برنامه فايل‌ها را تبديل كنيد. در عرض چند ثانيه فايل هاي FLAC به MP3 تبديل مي‌شوند.

CloudConvert (وب)

CloudConvert يكي از مفيد‌ترين ابزارهاي تبديل فايل آنلاين است. اين سرويس ساده و سريع است و هيچ مورد اضافه و آزاردهنده‌اي ندارد. وب‌سايت CloudConvert براي تبديل فايل‌هاي صوتي عالي عمل مي‌كند و به شما اجازه مي‌دهد كه فايل‌هاي FLAC را به‌سادگي به MP3 تبديل كنيد.

فايل‌هايي كه مي‌خواهيد به MP3 تبديل شوند، به داخل صفحه بكشيد يا آن‌ها را با استفاده از گزينه‌ي Select Files انتخاب كنيد. هنگامي كه آپلود فايل‌ها تمام شد، روي منوي كشويي كليك و mp3 را انتخاب كنيد. مي‌‌توانيد با كليك روي نماد آچار، صدا را اصلاح كنيد، بيت ها را تغيير دهيد و... روي Start Conversion كليك كنيد تا آهنگ‌ها بعد از چند ثانيه براي دانلود آماده شوند.

نحوه تبديل فرمت صوتي FLAC به MP3

CloudConvert هم‌چنين به شما اجازه مي‌دهد كه حساب كاربري بسازيد و فايل هاي تبديل‌شده خود را مشاهده كنيد. مي‌توانيد حساب‌هاي دراپ باكس يا گوگل درايو را به آن متصل كنيد تا فايل‌هاي تبديل‌شده مستقيم در حافظه ابري شما ذخيره شوند.

براي كاربران رايگان، CloudConvert فقط ۲۵ دقيقه در روز امكان تبديل فرمت در نظر گرفته است. اين براي تبديل سريع عالي است، اما اگر مي‌خواهيد فرمت كل مجموعه موسيقي خود را تغيير دهيد بايد دنبال راه‌ حل ديگري باشيد.

Online Audio Converter (وب)

يكي ديگر از ابزار‌ها Online Audio Converter است كه مجموعه‌اي از كنترل‌ها براي تبديل صدا دارد. فايل‌هاي خود را به داخل صفحه بكشيد و فرمت خروجي را انتخاب كنيد.

نحوه تبديل فرمت صوتي FLAC به MP3

اين سرويس يك نوار لغزنده در اختيار شما قرار مي‌دهد كه با استفاده از آن مي‌توانيد كيفيت فايل، نرخ بيت و نرخ نمونه را تغيير دهيد. همچنين مي‌توانيد اطلاعات آهنگ خود را براي پخش كننده‌هاي صوتي ويرايش كنيد. روي convert كليك كنيد و فايل‌هاي خود را دانلود كنيد.

جمع‌بندي

ما در اين آموزش پنج ابزار ساده براي تبديل فرمت FLAC به MP3 به شما معرفي كرديم. اگر گاه‌به‌گاه فايل‌ها را تبديل مي كنيد، ابزار وب براي شما مناسب است. ابزار دسكتاپ امكان تبديل بي‌شمار فايل‌ها را بدون نياز به آپلود و دانلود براي شما فراهم مي‌كند. ديگر نيازي نيست كه به فكر فايل‌هاي غير قابل استفاده FLAC باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.