دفتر كار سيسكو در شهر سن خوزه، توسط شركت معماري و دكوراسيون داخلي نلسون طراحي شده است.

طراحي دفتر كار سيسكو؛ سن خوزه كاليفرنيا

سيسكو يك شركت چندمليتي است كه در زمينه‌ي فناوري، توسعه‌ي نرم‌افزار و سخت‌افزار فعاليت مي‌كند. دفتر كار سيسكو در سن‌ خوزه، در واقع دفتر مركزي اين شركت محسوب مي‌شود كه طراحي جالب و خاصي دارد. شركت معماري و دكوراسيون داخلي نلسون در سال ۲۰۱۷ بازسازي و طراحي داخلي اين شعبه را برعهده داشت. شعبه‌ي سن خوزه از چهار ساختمان متفاوت تشكيل شده است كه در يك محوطه‌ي بسيار بزرگ قرار دارند.

شركت سيسكو كه براي طراحي داخلي دفاتر خود در سراسر جهان از يك روش و برنامه‌ي خاص پيروي مي‌كند، براي اجراي اين پروژه نيز از روش‌هاي خاص خودش استفاده كرده است.

طراحان با استفاده از نظرات مديران شركت، محيطي طراحي كرده‌اند كه مطابق با روال عادي فعاليت‌هاي شركت باشد. طراحان تلاش كرده‌اند كه طبق نظر مديران، محيط كاري انعطاف‌پذير براي كارمندان شركت ايجاد كنند. در حقيقت، امكانات اين دفتر كار و طراحي داخلي آن، نشان‌دهنده‌ي فناوري‌هاي پيشرفته‌اي است كه در اين شركت به كار گرفته مي‌شود.

طراحي دفتر سيسكو

اعتماد داشتن به كاركنان و استفاده به‌موقع از نظرات و اطلاعات آن‌ها براي تصميم‌هاي مهم شركت، دليل اصلي موفقيت شركت‌ Cisco در ايجاد يك محيط كار بانشاط و پويا است. مشاركت گروه‌هاي كاري شركت در تصميم‌گيري‌هاي مربوط به طراحي محيط كار، يكي از عوامل اصلي موفقيت اين پروژه و طراحي يك محيط كار مناسب براي كارمندان شركت محسوب مي‌شود.

طراحي دفتر سيسكو

شركت معماري نلسون با مشاركت طراحان خود شركت، انجام اين پروژه را آغاز كرد. طراحان با نظرسنجي از بخش‌هاي مختلف شركت درباره‌ي چگونگي طراحي دفتر كار، از آن‌ها كمك گرفتند. اين نظرسنجي‌ها به گروه طراحي كمك كرد تا مشخص كنند در هر بخش چه امكاناتي مورد نياز است.

طراحي دفتر سيسكو

بخشي از اين دفتر كار طوري طراحي شده است كه براي هر كارمند ميز اختصاصي در نظر گرفته شده و علاوه براين، قسمت ديگري از دفتر به‌عنوان محيط كار مشترك طراحي شده كه كارمندان بر طبق انتخاب و دلخواه خود از اين فضاي مشترك استفاده مي‌كنند. در واقع نظرسنجي از كارمندان درباره‌ي طراحي دفتر كار، نياز‌ها و خواسته‌هاي آن‌ها را مشخص كرده است. در اين دفتر كار برطبق نياز كاركنان، محل استراحت و اتاق ورزش براي هر يك از ساختمان‌ها طراحي شده است.

طراحي دفتر سيسكو

حال‌و‌هواي هر يك از بخش‌هاي اين دفتر كار بسته به منطقه‌ي جغرافياي در ارتباط با آن، متفاوت است. براي مثال ساختمان‌هاي ۱، ۲ و ۱۹ به‌نوعي طراحي و آراسته شده‌اند كه بازتابي از فرهنگ ژاپن، استراليا و اروپاي شرقي باشند. شركت طراح با كمك اتاق‌هاي استراحت و كافه‌هاي در نظر گرفته‌شده براي هر كدام از هسته‌‌هاي اين دفتر كار، در حقيقت ايده‌ي محيط كار باز را عملي كرده است. 

طراحي دفتر سيسكو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.