در سراسر جهان، موزه‌ها همچنان در ميان جذاب‌ترين و پرطرفدارترين جاذبه‌هاي جهان جاي دارند. از موزه‌هاي شلوغ هنري گرفته تا موزه‌هاي علمي و تاريخي، در هركدام چيزي جذاب براي همه وجود دارد.

۱۲ موزه تاريخي در جهان كه بايد حداقل يك بار ديد (قسمت اول)

در ادامه فهرستي از ۱۲ موزه برتر تاريخي براي علاقه‌مندان به تاريخ را معرفي مي‌كنيم. اين موزه‌ها، به شما هزاران سال از تاريخ بشر را نشان مي‌دهند و به همه بازديدكنندگان مقداري از تاريخ گذشته‌هاي دور را آموزش مي‌دهند.

موزه آكروپليس، يونان

موزه آكروپليس يونان

موزه آكروپوليس، خانه گنجينه‌هاي آتن باستان در كشور يونان و يكي از مهم‌ترين موزه‌هاي جهان است كه تمركز آن بر روي يافته‌ها و آثار مربوط به تمدن يونان باستان است و در سال ۲۰۰۳ ميلادي تاسيس شده است. موزه آكروپوليس شبيه پارتنون ساخته شده و تلاش بر آن بوده كه ستون‌هاي اين موزه دقيقا بازتابي از ستون‌هاي پارتنون باشند.

موزه آكروپليس يونان

اين موزه در محوطه‌اي حدودا ۱۴ هزار متر مربعي، ۴۰۰۰ اشياي باستاني دربرگيرنده آثاري از عصر برنز يونان، روم و بيزانس يونان را در خود جاي داده است.

موزه اياصوفيه، تركيه

موزه اياصوفيه، تركيه

مسجد اياصوفيه يكي از پربازديدترين و برجسته‌ترين موزه‌هاي دنيا در كشور تركيه در زمينه هنر و تاريخ معماري است. اين بناي تاريخي از قرن ششم هجري تا به امروز «هشتمين عجايب جهان» ناميده مي‌شود. اگر تنها به تماشاي ظاهر اين بنا مي‌رويد، به شما قول مي‌دهيم كه ارزشش را دارد، مخصوصا گنبد مركزي آن به تنهايي بسيار تماشايي است. موزه اين بناي تاريخي مجموعه‌اي از آثار امپراطوري بيزانس و عثماني را در خود جاي داده است.

موزه اياصوفيه، تركيه

اين موزه همچنين شامل تاريخچه اين بنا و ارتباطات بين مسيحيت شرقي و اسلام مي‌شود. جالب است بدانيد كه بناي كنوني اين موزه هم به‌عنوان كليسا و هم به‌عنوان مسجد كاربرد داشته است.

موزه جنگ، فرانسه

موزه جنگ، فرانسه

موزه جنگ پاريس يكي از بزرگ‌ترين موزه‌هاي هنر نظامي و تاريخي در جهان است. اين موزه نظامي، موزه‌اي جامع است كه شامل تاريخ نظامي كشور فرانسه از قرن ۱۳ ميلادي تا دوران معاصر مي‌شود و به دستور لويي چهاردهم در سال ۱۶۷۴ با ابعادي به طول ۴۸۷ متر، عرض ۲۵۰ متر و ارتفاع ۷۰ متر در قلب پاريس در جنوب رود سن و در امتداد پل الكساندر سوم بنا شده است.

موزه جنگ، فرانسه

در اين موزه علاوه بر مقبره فرمانروا، يك مجموعه كامل از يادگاري‌هاي ناپلئون بناپارت شامل كت، كلاه، شمشير، مجسمه‌ها و مجموعه‌اي بي‌نظير از تصاوير و نقاشي‌ها از پيروزي‌ها‌ي ارتش و جنگ‌هاي درخشان و باشكوه او را مي‌توانيد ببينيد.

موزه تمدن‌هاي آسيايي، سنگاپور

موزه تمدن هاي آسيايي، سنگاپور

موزه تمدن‌هاي آسيايي يكي از موزه‌هاي برتر كشور سنگاپور و يكي از اولين موزه‌هاي جهان براي ارائه چشم‌انداز گسترده، در عين حال يكپارچه از فرهنگ‌ها و تمدن‌هاي آسيايي است. مجموعه‌هايي كه در اين موزه جمع‌آوري شده‌اند، عمدتا بر روي جامعه چند قومي كشور سنگاپور تمركز دارند كه بيشتر بخش‌هاي تاريخي، فرهنگي و اجتماعي كشور چين، آسياي جنوب‌شرقي، جنوب آسيا و غرب آسيا را پوشش مي‌دهد.

موزه تمدن هاي آسيايي، سنگاپور

شعار اين موزه اين است:‌ «جايي كه فرهنگ‌هاي آسيايي زنده مي‌مانند.». مجموعه‌هاي موجود در اين موزه شامل طيف متنوعي از هنرهاي اشرافي، مجسمه‌هاي چيني، منبت‌كاري هند جنوبي و مجسمه‌هاي بودايي قديمي مي‌شود.

موزه ارتش سفالين، چين

موزه ارتش سفالين، چين

موزه ارتش سفالين يكي ديگر از مدعيان هشتمين شگفتي جهان پس از مسجد اياصوفيه است و همچنان پس از گذشت چندين سال، يكي از غني‌ترين يافته‌هاي چند قرن گذشته است. اين موزه، گنجينه‌اي از هشت هزار سرباز چيني است كه متعلق به دوران حكومت اولين امپراتور چين، يعني «كين شي هوآنگ» است. نكته جالب توجه در مورد اين موزه داستان ساخته شدن آن است.

موزه ارتش سفالين، چين

امپراتور كين براي اينكه بتواند در دنياي ديگر نيز فرمانروايي كند، تمام سفالگران و مجسمه‌سازان آن زمان چين را به خدمت خود گرفت و به آن‌ها دستور داد تا هزاران مجسمه سرباز سفالي بسازند تا او بتواند با ارتش سفالي خود به سرزمين مردگان برود. او بر اين باور بود كه اين ارتش مي‌توانند پس از مرگ نيز از او محافظت كنند. اين جنگجويان سفالي با آرايش جنگي در يك و نيم كيلومتري مقبره امپراتور، رو‌ به سرزمين‌هاي دشمن دفن شده‌اند، طوري كه ميان دشمن و مقبره امپراتور قرار گرفته‌اند.

موزه مصر، مصر

موزه مصر، مصر

مصر باستان همچنان يكي از دوره‌هاي محبوب تاريخي در جهان است. سالانه ميليون‌ها گردشگر راهي موزه بزرگ مصر در شهر قاهره مي‌شوند تا مجموعه گسترده‌اي از عتيقه‌هاي فرعون را تماشا كنند.

موزه مصر، مصر

اين موزه داراي دو طبقه است. طبقه اول ۱۶۰ هزار شعر در طول تاريخ ۵ هزار ساله مصر را به نمايش گذاشته است و طبقه دوم شامل آرامگاه، مجسمه‌هاي تاريخي و آثار باستاني مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.