معرفي بازي موبايل DEVICE 6

برترين خبرهاي فناوري

بازي موبايل DEVICE 6 يك اثر سوررئال هيجان‌انگيز است كه داستان خود را در پس چينش متون متفاوت به شكل فوق‌العاده‌اي روايت مي‌كند. با معرفي اين اثر همراه زومجي باشيد.

معرفي بازي موبايل DEVICE 6

بازي آيفون و آيپد DEVICE 6، ساخته‌ي استوديو سيموگو (Simogo) يك اثر معمايي هيجان‌انگيز مبتني بر متن است كه شما را وادار به تصحيح متون براي روايت داستان فوق‌العاده‌ي خود خواهد كرد. اگر از طرفداران ديگر ساخته‌هاي استوديو سيموگو مانند بازي Year Walk باشيد، بدون شك از تجربه‌ي ارائه‌شده در بازي DEVICE 6 نهايت لذت را خواهيد برد.

استوديو سيموگو با ساخت بازي موبايل DEVICE 6 روايت با استفاده از كلمات را در اولويت قرار داده است. DEVICE 6 روايت يك داستان تعاملي است كه به شكل بي‌نقصي از طريق كلمات، درست مانند يك كتاب بازگو مي‌شود. به‌جز كلماتي كه در نمايشگر وجود دارند و با كشيدن انگشت روي نمايشگر به‌صورت دنباله‌دار بازگو مي‌شوند المان‌هاي تصويري ديگر، يعني جملات و همچنين تصاوير سه‌بعدي متفاوت در طول مسير، براي حل پازل‌هاي اسرارآميز بازي در طول مراحل كمك فوق‌العاده‌اي را به شما خواهند رساند. داستان در بازي DEVICE 6 شاخص‌ترين ويژگي آن شمرده مي‌شود و من نمي‌خواهم كه چيز مهمي از آن را براي مخاطبان زومجي افشا كنم؛ با اين‌حال فرضيه‌ي اصلي داستان در مورد دختري به نام «آنا» است كه پس از بيدار شدن خود را درون جزيره‌اي دور افتاده در كنار يك عروسك عجيب و غريب مي‌بيند. آنا بايد بفهمد كه او چرا و چطور در اين مكان دور افتاده قرار گرفته است و اين موضوع تنها با استفاده از كمك شما ميسر خواهد بود.

همراه با پيشروي در طول روايت داستان DEVICE 6، كلمات و جملات در تصوير كشيده‌تر مي‌شوند و نحوه‌ي قرارگيري آنها متفاوت خواهد بود؛ از اين‌رو هميشه براي چرخاندن گوشي موبايل خود در طول بازي آماده باشيد. زماني كه در حال خواندن روايت داستان ار طريق كلمات و جملات مرموز بازي هستيد صداهايي را در پس‌زمينه خواهيد شنيد كه در هماهنگي با داستان وجود خواهند داشت. كلمات در DEVICE 6 مانند نقشه‌اي از بخش‌هاي اسرارآميز بازي، نقش خود را به خوبي ايفا خواهند كرد و شما بايد به تك تك آنها دقت كنيد. اگر به‌عنوان مثال نوشته‌هاي بازي به سمت راست حركت كنند آنا نيز به همان جهت حركت خواهد كرد و شما نيز خود را در يك راه‌رو يا اتاقي كاملا جديد خواهيد يافت. صداي قدم‌هاي آنا درست با حركت انگشت شما روي تصوير كاملا قابل شنيدن خواهند بود. اگر در ميان كلمات واژه‌ي «تق‌تق» مربوط به ضربه زدن به در را مشاهده كنيد، حتما هم‌زمان صداي آن را هم خواهيد شنيد؛ اين موضوع نقش فوق‌العاده‌اي را در ايجاد حس غوطه‌وري، زماني كه عميقا در حال خواندن جملات و متون ميخكوب‌كننده‌ي بازي هستيد، ايفا خواهد كرد. برخي سرنخ‌هاي بازي نيز شامل كليپ‌هاي ضبط‌شده‌ي صدا خواهند بود و شما بايد نهايت دقت و توجه را نسبت به آنها به‌خرج دهيد. بسيار مهم است كه DEVICE 6 را به‌نحوي بازي كنيد كه به تمام افكت‌هاي صوتي و صداگذاري‌هاي تعبيه‌شده در عمق آن واقف شويد و از اين‌رو اين اثر را حتما با استفاده از هدست انجام دهيد.

از آنجايي كه براي حل پازل‌هاي موجود در طول پيشروي در DEVICE 6 نكات و ريزه‌كاري‌هاي بسيار زيادي وجود خواهند داشت، پيشنهاد مي‌كنم در حين انجام بازي از خودكار و كاغذ (يا برنامه‌هاي متن گوشي) براي ياداشت نكات و سرنخ‌هاي يافت‌شده حتما استفاده كنيد. با ياداشت كلمات متفاوت اشاره‌شده در جاي جاي تصوير و قرار دادن آنها در كنار يك‌ديگر براي رسيدن به يك جمله‌ي واحد و پيدا كردن پيام بازي، اين موضوع به خودي خود به يكي از ويژگي‌هاي برجسته‌ي DEVICE 6 تبديل مي‌شود و نقش به‌سزايي را در القاي شم كاراگاهي به بازيكن‌ها ايفا خواهد كرد. DEVICE 6 يك بازي كوتاه است، اما اين اثر به ۶ دستگاه، شش قسمت و ۶ اتاق اسرارآميز تقسيم‌بندي مي‌شود كه به‌خوبي و براي مدت زمان معقولي شما را سرگرم خواهد كرد. من هنوز در بخش‌هاي ابتدائي بازي DEVICE 6 به‌سر مي‌برم، اما مشتاقانه به دنبال اين هستم تا داستان بازي و ويژگي‌هاي درگيركننده‌ي مربوط به آن را دنبال كنم. 

بازي موبايل

در زمينه‌ي بصري نيز بازي DEVICE 6 با استفاده از تركيبي از حروف، ادبيات، پنجره‌هاي قابل حركت سه‌بعدي مربوط به تصاوير مرتبط و همچنين يك آيكون‌گرافي عالي، جلوه‌ي فوق‌العاده منحصربه‌فردي دارد كه با توجه به سابقه‌ي استوديو سيموگو اين نوع ديزاين تنها از دست اين استوديو بر مي‌آيد. درست مانند بازي Year Walk، بازيكن‌ها در يك محيط تعاملي بدون پرداخت زياد به مسير قرار خواهند گرفت؛ البته دنبال كردن بازي موبايل DEVICE 6 نسبت به ساخته‌هاي قبلي سيموگو كمي آسان‌تر است.

بازي DEVICE 6 قطعا از آن نوع تجربياتي است كه شما مي‌خواهيد خودتان بيشترين برداشت را از درون‌مايه‌ي آن داشته باشيد. DEVICE 6 يك اثر معمايي كاملا چالش‌برانگيز است كه سطح تعامل‌پذيري كاملا جديدي را از بعد پرداخت به‌وسيله‌ي متون و تصاوير به سبك كتاب در دنياي ديجيتال به ارمغان آورده است. اگر از طرفداران ديگر ساخته‌هاي استوديو سيموگو هستيد يا به‌دنبال يك يك اثر پازل منحصربه‌فرد با روايت داستاني فوق‌العاده عميق همراه با پيچ‌وتاب‌هاي فراوان هستيد، بازي DEVICE 6 تجربه‌اي است كه نبايد به‌سادگي از كنار آن عبور كنيد. مي‌توانيد اين اثر خوش‌ساخت را از طريق فروشگاه اپ استور اختصاصا براي دستگاه‌هاي مبتني بر iOS خود با قيمت ۴ دلار تهيه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.