AMAZON

برترين خبرهاي فناوري

به گزارش ياهو فايننس، آمازون قصد دارد با افزايش مهارت‌هاي الكسا، اين دستيار ديجيتال را به يك مترجم آني تبديل كند.

آمازون الكسا را به مترجم آني تبديل مي‌كند

انسان‌ها از سال‌ها پيش از طريق فيلم‌هاي علمي-تخيلي در رؤياي مترجمان فراگيري بوده‌اند كه بتوانند به‌صورت آني به ترجمه‌ي صحبت‌هاي افراد بپردازند. براي مثال، استار ترك يكي از فيلم‌هايي بود كه به مطرح كردن اين ايده كمك كرد. با افزايش توان پردازش كامپيوترها و بهبودهاي هوش مصنوعي در دنياي واقعي، شاهد بود‌ه‌ايم كه سيستم‌هاي ترجمه‌ي آني واقعي به‌مرور به واقعيت نزديك شده‌اند. محصولاتي نظير بيكسبي سامسونگ، هدفون‌ گوگل پيكسل بادز (Pixel Buds) و گوگل اسيستنت نمونه‌هايي اوليه از اين فناوري محسوب مي‌شوند. اكنون، به گزارش ياهو فايننس، آمازون در پي آن است كه الكسا، دستيار ديجيتال فراگير خود را به يك مترجم آني در تمام زبان‌ها تبديل كند.

گوگل مشكل بزرگي دارد كه نوابغ اين شركت هنوز راهي براي آن پيدا نكرده‌اند؛ چگونه با آمازون مقابله كنند؟

آيا گوگل در حال باختن بازي به آمازون است؟

ناتواني گوگل در مقابله با آمازون ناشي از كم‌كاري اين شركت يا عدم تلاش كافي آن نيست. غول بزرگ جستجو در دو سال اخير تلاش بسياري كرده است تا كسب‌و‌كار پردازش ابري خود را بنا نهد و اسپيكرهاي سري هوم را به بازار عرضه كند؛ دو صنعتي كه آمازون در آن‌ها خيلي خوب و موفقيت‌آميز عمل مي‌كند. البته گوگل هم در اين دو بازار موفقيت نسبي كسب كرده است. بازوي پردازش ابري اين شركت در هر سه‌ماهه بيش از يك ميليارد دلار درآمد كسب كرده و اسپيكر‌ هوشمند هوم (بر اساس گزارش مؤسسه‌ي تحقيقاتي Consumer intelligence) توانسته است تاكنون ۳۱ درصد بازار آمريكا را به تصرف خود درآورد.

آمازون با ۹۰ ميليون دلار يك شركت توليدكننده تراشه دوربين‌ و سازنده‌‌ي دوربين‌هاي امنيتي با شارژدهي بالا را به خدمت گرفته است.

آمازون يك شركت توليدكننده تراشه دوربين‌ را به خدمت گرفت

آمازون براي به‌خدمت‌گيري كمپاني بلينك (از فعالان توليد دوربين‌هاي امنيتي خانه) نزديك به ۹۰ ميليون دلار پرداخت كرده است. مفاد اين قرارداد و مبلغ آن، پيش از اين محرمانه بود. آمازون به دنبال توسعه‌ي تراشه‌هايي است كه علاوه بر كاهش قيمت توليد، شارژدهي بهتري براي محصولاتش به ارمغان بياورد و همين مسئله، اصلي‌ترين دليل خريد بلينك محسوب مي‌شود. آمازون احتمالا ابتدا از دستاوردهاي Blink در كلاد كَم و سپس در خانواده‌ي اسپيكرهاي اكو استفاده خواهد كرد.