ENTREPRENEUR

برترين خبرهاي فناوري

امروزه بيماري‌هاي متعددي وجود دارند كه منجر به اختلال در بينايي و نابينايي مي‌شوند. خبر خوب اين است كه استارتاپ‌هاي زيادي در تلاش هستند تا درمان آن‌ها را در هر مرحله پيدا كنند.

استارتاپ‌هايي كه براي جلوگيري از نابينايي فعاليت مي‌كنند

افرادي نابينا يا كساني كه دچار اختلال در بينايي شده‌اند، هنوز هم مي‌توانند به بازگشت سلامتي خود اميدوار باشند؛ زيرا امروزه استارتاپ‌هاي زيادي در اين زمينه فعاليت مي‌كنند. شركت توليدكننده‌ي پوشاكي كه تمام درآمد خود را صرف تحقيق در مورد نابينايي مي‌كند و استارتاپ‌هايي كه در زمينه ايمپلنت، تزريقات و كمك به بينايي از طريق واقعيت مجازي فعاليت مي‌كنند، نشان مي‌دهند كه هنوز هم مي‌توان به درمان نابينايي اميد داشت.

آيا تا به حال با خودتان فكر كرده‌ايد از دست دادن كدام يك از حواس پنج‌گانه بدتر است؟ مطمئنا پاسخ بسياري از افراد به اين سؤال، بينايي است. در حال حاضر نابينايي يعني زندگي كردن در دنيايي بدون نور، ۱۱ ميليون نفر از مردم آمريكا را تحت تأثير قرار داده است. اين افراد به نوعي بيماري چشمي AMD يا ماكولار دجنريشن مبتلا شده‌اند و پيش‌بيني مي‌شود اين رقم تا سال ۲۰۵۰ به ۲۲ ميليون نفر برسد. ويتامين‌ها و مسكن‌ها راه درمان اين بيماري هستند؛ اما بهبود كامل بيمار را تضمين نمي‌كنند.