FORD

برترين خبرهاي فناوري

خودروهاي هيبريد كه به‌تازگي تنوع مدل‌هاي آن بيشتر شده است، انتخاب مناسبي براي طرفداران خودروهاي كم‌مصرف هستند.

بهترين خودروهاي هيبريد سال ۲۰۱۸ در بازار جهاني

باتوجه به مشكلات آلايندگي، نگراني‌هاي زيست‌محيطي و البته قيمت بالاي سوخت، استفاده از خودروي هيبريد كم‌وبيش در كشورهاي توسعه‌يافته مورد توجه است. به‌عنوان مثال سال گذشته در بازار آمريكا، ۳۶۴ هزار دستگاه خودروي هيبريد به فروش رفت كه در مقايسه با سال ۲۰۱۶، افزايش ۴.۹ درصدي دارد. البته اين رقم، هنوز بسيار ناچيز است و فقط حدود ۲ درصد سهم فروش بازار آمريكا را در بر مي‌گيرد. فروش خودروهاي هيبريد در بازار آمريكا، به‌شدت متأثر از قيمت سوخت است. در سال ۲۰۱۳ كه قيمت ميانگين هر گالن بنزين (۳.۸ ليتر)، ۳.۶۲ دلار بود و نسبت به سال ۲۰۱۷ مدل‌هاي هيبريد كمتري در نمايندگي‌ها وجود داشت، فروش خودروهاي هيبريد به بالاترين رقم و ۴۹۵ هزار دستگاه رسيد.

محصولات غير هيبريدي، هنوز هم بيشترين تيراژ توليد خودروهاي جهان را در اختيار دارند. با زوميت و معرفي ۱۰ خودروي كم‌مصرف دنيا كه پيشرانه‌ي بنزيني دارند، همراه باشيد.

 كم‌مصرف‌ترين خودروهاي تمام بنزيني بازار جهاني در سال ۲۰۱۸

پرتقاضاترين كلاس خودروها در بيشتر كشورها، شاسي‌بلند و كراس‌اور است؛ اما هنوز هم سدان‌هاي كوچك، متوسط و هاچ‌بك‌ها به دلايلي مثل مصرف بنزين، محبوب هستند. البته طرفداران خودروهاي پاك و كم‌مصرف، همچنان مدل‌هاي تمام برقي يا هيبريد را ترجيح مي‌دهند.