QUALCOMM

برترين خبرهاي فناوري

روزي كه مايكروسافت اعلام كرد ويندوز روي پردازنده‌هاي ARM قابل اجرا خواهد بود، سؤالات زيادي مطرح شد و حالا به‌مرور در حال پاسخگويي به آن‌ها است.

مايكروسافت جزئياتي از اجراي ويندوز روي تراشه‌هاي ARM منتشر كرد

در دسامبر ۲۰۱۶ مايكروسافت همگان را شگفت‌زده كرد. نتيجه همكاري مايكروسافت با كوالكام، نسخه‌اي از ويندوز ۱۰ بود كه مي‌توانست روي پردازنده‌‌هاي ARM نصب شود و برنامه‌هاي Win32 را نيز اجرا كند. يك سال بعد اولين دستگاه‌ها با اين قابليت رونمايي شدند. دستگاه‌هاي ارائه‌شده توسط شركت‌هاي مختلف، داراي تراشه مركزي اسنپدراگون ۸۳۵ كوالكام هستند و قرار است تا بهار سال ۲۰۱۸ وارد بازار شوند.

تلاش‌ برودكام براي تصاحب كوالكام همچنان ادامه دارد؛ اما كوالكام معتقد است كه اين كار موجب مي‌شود برخي از مشتريان خود را دست بدهد و دچار درگيري‌ قانوني شود.

تصاحب كوالكام توسط برودكام موجب از دست دادن مشتريان مي‌شود

برودكام پيشنهادي به كوالكام ارائه داده است تا اين شركت را با پرداخت ‍۱۲۱ ميليارد دلار به تصاحب در آورد؛ اما كوالكام مي‌گويد در صورت پذيرش پيشنهاد برودكام احتمالا دو مشتري بزرگ خود را از دست خواهد داد و سازمان‌هاي نظارتي نيز با خريد كوالكام توسط برودكام موافقت نخواهند كرد.

پس از پاسخ به مديرعامل برودكام هوك تان، كوالكام روز پنج‌شنبه نامه‌اي رسمي ارائه كرد و طي آن ضمن رد كردن پيشنهاد برودكام، نگراني‌هاي خود در مورد انجام اين معامله را بيان كرد. بنا بر ادعاي كوالكام، دو مشتري عظيم كه ۱ ميليارد دلار از درآمدش به آن‌ها وابسته است، گفته‌اند كه نمي‌توانند به توانايي برودكام براي حفظ برتري در زمينه‌ي پردازنده‌هاي موبايل اطمينان كنند و تغيير مالكيت كوالكام مي‌تواند موجب پايان همكاري آن با اين دو مشتري بزرگ شود.

لنوو در جريان CES 2018‌ از تبلت هيبريدي مبتني بر تراشه‌ي كوالكام با نام Miix 630 رونمايي كرد و مدعي است كه عمر باتري ۲۰ ساعته دارد.

لنوو تبلت هيبريدي Miix 630‌ مبتني بر اسنپدراگون 835 را رونمايي كرد

لنوو در جريان برگزاري نمايشگاه CES 2018‌ از تبلت هيبريدي مبتني بر تراشه‌ي اسنپدراگون كوالكام رونمايي كرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط لنوو، Miix 630 قادر است با يك بار شارژ تا ۲۰ ساعت كار كند. داشتن عمر باتري ۲۰ ساعته در كنار بهره‌گيري از ارتباط مبتني بر LTE را بايد قابليت جديدي خواند كه در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هاي مبتني بر تراشه‌ي كوالكام و سيستم عامل ويندوز مايكروسافت شاهد آن هستيم. چندي پيش مايكروسافت و كوالكام با معرفي اولين پي‌سي‌هاي مبتني بر تراشه‌ي كوالكام و سيستم‌عامل ويندوز، اين محصولات را با عنوان Always Connected PC معرفي كردند.