آرشیو اسفند ماه 1396

برترين خبرهاي فناوري

سال گذشته ايرپاور اپل به همراه آيفون ۱۰ و آيفون ۸ معرفي شد. حال بر اساس گزارش مك‌اوتاكارا، اين شارژر بي‌سيم در ماه مارس به بازار عرضه مي‌شود.

ايرپاور اپل ماه مارس به بازار عرضه مي‌شود

ايرپاور (AirPower)، پد شارژ بي‌سيم اپل است. سطح بيضي شكل محصول به اندازه كافي بزرگ است و مي‌تواند آيفون ۱۰، آيفون ۸ و ۸ پلاس را به همراه اپل واچ شارژ كند. اين پد مي‌تواند تا سه دستگاه را به طور همزمان شارژ كند.

به‌نظر مي‌رسد مقام‌هاي رسمي اينتل از اطلاع‌رساني به‌موقع به دولت پيرامون وجود دو روزنه‌ي امنيتي Meltdown و Spectre خودداري كرده‌اند.

اينتل آسيب پذيري پردازنده ها را از دولت آمريكا پنهان كرده است

بر اساس نامه‌هايي كه از سوي شركت‌هاي فعال در حوزه‌ي فناوري به قانون‌گذاران ايالات متحده ارسال شده؛ اينتل تا زماني كه اخبار مرتبط با دو آسيب‌پذيري امنيتي موسوم به Meltdown و Spectre به‌طور عمومي منتشر نشده بودند، وجود اين روزنه‌هاي امنيتي را به مراجع دولتي گزارش نداده است. اين در حالي است كه شش ماه پيش از انتشار اخبار مرتبط به روزنه‌هاي امنيتي يادشده، آلفابت، شركت مادر گوگل، اينتل را از وجود اين آسيب‌پذيري‌ها مطلع ساخته بود.

گوشي‌هاي هوشمندي كه از سيستم‌عامل ويندوزفون ۷.۵ يا ۸ استفاده مي‌كنند، از اين پس ديگر قادر به دريافت اعلانات نخواهند بود.

مايكروسافت ميخي ديگر بر تابوت ويندوزفون كوبيد

بر هيچكس پوشيده نيست كه تجارت موبايل مايكروسافت و جاه‌طلبي اين شركت براي حضور در اين حوزه به پايانِ راه رسيده است. آخرين نسخه‌ي موبايلي سيستم‌عامل ويندوز كه با نام ويندوز ۱۰ موبايل شناخته مي‌شود، اكنون تنها به دريافت به‌روزرساني‌هايي با محوريت وصله‌هاي امنيتي بسنده كرده است.

محمد جواد آذري جهرمي روز چهارشنبه با انتشار توييتي خبر از توسعه‌ي اولين ارز ديجيتالي كشور داد كه بصورت آزمايشي توسط پست‌بانك توسعه مي‌يابد.

پست بانك اولين ارز ديجيتالي ايران را توسعه مي‌دهد

ارزهاي ديجيتال يا ارزهاي رمزنگاري شده در كنار فناوري بلاك‌چين اين روزها به بخش انكار نشدني از حوزه‌ي ديجيتال تبديل شده‌اند. بسياري از بزرگ‌ترين كمپاني‌هاي جهان نظير IBM يا SAP نيز در پي استفاده از فناوري بلاك‌چين در كاربردهاي مختلف و تعريف سيستم‌هاي جديدي مبتني بر فناوري بلاك‌چين هستند. همانطور كه مي‌دانيد علاوه بر اينكه ارزهاي ديجيتال يكي از بهترين روش‌ها براي انتقال پول در سطح بين‌الملل بدون نياز به وجود يك نهاد مركزي است، فناوري بلاك‌چين نيز پتانسيل بسيار بالايي براي تبديل شدن به بستري دارد كه مي‌توان در هر زمينه‌اي از آن استفاده كرد.   اهميت بالاي بلاك‌چين در كنار توجه بيش از پيش به اين فناوري باعث شده تا مديران داخلي نيز درصدد استفاده از اين فناوري باشند.