سرنوشت خودروهاي برقي بيامو i3 و كوپه i8 از خانواده الكتريكي i، در هالهاي از ابهام قرار دارد و گزارشها نشان ميدهند كه توقف توليد آنها محتمل است.
ماه گذشته، بيامو تأييد كرد كه عضو سوم خانواده خودروهاي الكتريكي بيامو سري i براي ورود به بازار جهاني آماده ميشود. در حقيقت تا زماني كه خودروي برقي آينكست (iNext) بتواند وارد خط توليد بيامو شود، براي جايگزيني مدلهاي الكتريكي از مدل i4 استفاده خواهد شد كه قرار است تا سال ۲۰۲۰ روانه بازار شود. بيامو i4 طي اين مدت، احتمالا تنها خودروي الكتريكي در سبد غول خودروسازي باواريا خواهد بود. گزارش جديدي نشان ميدهد كه خودروهاي بيامو i3 و كوپه بيامو i8 ممكن است پس از نسلهاي فعلي خود، توليد نشوند.
استفان يوراشك، رئيس بخش سيستم محركه الكتريكي شركت بيامو، در مصاحبهاي كه هفته گذشته طي نمايشگاه خودروي نيويورك داشت، به اتوموتيو نيوز گفت:
هنوز تصميم نهايي در مورد اين دو مدل گرفته نشده است و فعلا در اين مورد با مشاوران و كارشناسان تبادل نظر ميكنيم. اين خودروها بسيار منحصربهفرد هستند. اينها مانند يك خانواده ساخته نشدهاند كه ما بتوانيم به روشهاي مختلف پنج يا ۱۰ خودرو طبق پلتفرم آنها توسعه دهيم.
آنچه يوراشك ميگويد، بهطور دقيق اين است كه خودروهاي بيامو i3 و i8 بهعنوان مدلهايي براي نمايش فناوريهاي موجود اين شركت ساخته شدند و بهعنوان مدلهاي توليدي معمولي به آنها نگاه نميشود. بنابراين لازم نيست كه آنها لزوما روند سنتي صنعت خودرو را دنبال كنند. اين سخنان بار ديگر اظهارات رابرت ايرلينگر، رئيس برند i بيامو را منعكس ميكنند. ايرلينگر اوايل سال جاري ميلادي در مصاحبهاي با اتوكار از جريان داشتن فرآيند تصميمگيري در مورد اين دو خودروي برقي صحبت كرد.
با اين حال، خودروهاي بيامو i8 و i3 در آيندهي نزديك از خط توليد كنار گذاشته نخواهند شد. مدل شهري اين خودروها در سال گذشته بازطراحي شد و كوپههاي اسپرت در سال جاري با تغيير چهره مواجه ميشوند. اين خودرو احتمالا با نسخهي عملكردي جديدي به نام بيامو i8 S به بازار خواهد آمد كه در زير كاپوت از پيشرانهاي با ۴۵۰ اسب بخار بهره ميبرد. انتظار نداشته باشيد كه پيشرانه بنزيني بزرگتري زير كاپوت قرار بگيرد؛ زيرا سيستم محركه هيبريدي فعلي ميتواند قدرت بيشتري براي خودرو توليد كند.
دوماگوج دوكيچ، رئيس بخش طراحي بيامو i، امسال در اين باره گفت:
اينطور نيست كه هميشه يك خودروي الكتريكي بيامو i3 وجود داشته باشد و پس از آن، يك i3 ديگر داشته باشيم. الزامي وجود ندارد كه يك مدل خودرو هميشه توليد شود؛ دنياي بيامو موازي نيست. بهسادگي ميتوان گفت كه درست شبيه خودروي برقي بيامو i8، لازم نيست پس از پايان توليد دنبال جايگزيني براي آن باشيم.
- چهارشنبه ۱۵ فروردین ۹۷ ۱۱:۱۶
- ۲۴۷ بازديد
- ۰ نظر