APPLE

برترين خبرهاي فناوري

بلومبرگ در گزارشي اعلام كرد كه اپل در نظر دارد از سال ۲۰۲۰، تراشه‌هاي اختصاصي خود را در رايانه‌هاي مك جايگزين پردازنده‌هاي اينتل كند.

اپل از سال ۲۰۲۰ تراشه اختصاصي‌اش را در رايانه‌هاي مك جايگزين پردازنده اينتل مي‌كند

اپل در نظر دارد از سال ۲۰۲۰ استفاده از تراشه‌هاي اختصاصي خود را در رايانه‌هاي مك در دستور كار قرار دهد و به اين ترتيب ديگر از پردازنده‌هاي اينتل استفاده نكند. بلومبرگ با انتشار گزارشي برگرفته از اطلاعات منابع نزديك، اين موضوع را مطرح كرده است.

اهالي كوپرتينو طي يك برنامه‌ريزي جديد تصميم گرفته‌اند از سيليكون‌ ولي فراتر بروند و وارد صنعت سرگرمي و فيلم‌‌سازي هاليوود شوند.

اپل اين بار به سراغ هاليوود مي‌رود

اپل كه به دليل طراحي‌هاي جسورانه و كمپين‌هاي مطرح بازاريابي معروف است، اين بار مي‌خواهد لذت طعم قدرت خود را در دنياي هاليوود تجربه كند. ادي كيو، معاون ارشد اپل، در يك كنفرانس اعلام كرد:

اپليكيشن‌ها و سرويس‌هاي جانبي مي‌توانند به اپل كمك كنند تا كمتر بر فروش سخت‌افزار متكي باشد و نوسان سوددهي خود را به حداقل ميزان ممكن برساند.

امپراتوري اپليكيشن و موسيقي چگونه مي‌تواند به اپل ياري رساند

برخلاف تصور عموم مردم، اپل يك شركت سخت‌افزاري به شمار نمي‌رود و به‌عنوان فعال كاملا نرم‌افزاري نيز شناخته نمي‌شود. در حقيقت اپل توانسته است به كمك ميليون‌ها توسعه‌دهنده در سراسر جهان، شبكه‌اي از نرم‌افزارها و سرويس‌هاي گوناگون را براي ۱.۳ ميليارد دستگاه فعال خود فراهم آورد. اين شبكه موجب شده است اپل به‌عنوان دارنده اكوسيستمي وسيع شناخته شود كه از جنبه‌هاي مختلف، براي اين شركت و همكاران آن درآمد به ارمغان مي‌آورد.

مينگ‌چي كو در جديدترين گزارش خود، اطلاعاتي را پيرامون مك‌بوك ۱۳ اينچي 2018 اپل و هدفون‌هاي ايرپاد ارائه داده است.

مك‌ بوك ۱۳ اينچي مقرون به صرفه اپل بهار عرضه مي‌شود

كوپرتينويي‌ها اواخر بهار، كنفرانس جهاني توسعه‌دهندگان (WWDC) خود را برگزار خواهند كرد و انتظار مي‌رود محصولات جديدي توسط اپل در اين رويداد معرفي شود. مدتي پيش، اعلام شد كه يك لپ‌تاپ مقرون به صرفه توسط اين شركت آمريكايي در حال توسعه است و به عنوان جانشين مك‌بوك اير به بازار عرضه خواهد شد؛ حال، مينگ‌چي‌ كو، تحليل‌گر ارشد مؤسسه KGI Securities اطلاعات جديدي را از مك‌بوك ارزان‌قيمت اپل منتشر كرده است.

ميزان عرضه‌ي كامپيوتر شخصي در سه‌ماهه‌ي پاياني سال ۲۰۱۷، براي نخستين بار طي ۶ سال گذشته، افزايش يافته است.

ميزان عرضه PC براي اولين بار طي ۶ سال گذشته، افزايش يافت

بازار كامپيوتر شخصي پس از مدت‌هاي طولاني، نشانه‌هايي از پايداري از خود نشان مي‌دهد. بر اساس گزارش اخير IDC، ميزان عرضه‌‌ي كامپيوترهاي شخصي در سه‌ماهه‌ي پاياني سال ۲۰۱۷، نزديك به ۰.۷ درصد نسبت به بازه‌ي زماني مشابه در سال ۲۰۱۶ افزايش پيدا كرده است؛ درحالي‌كه ميزان كلي عرضه‌ي سالانه نيز در سال ۲۰۱۷ كاهشي ۰.۲ درصدي نسبت به سال گذشته‌ي ميلادي نشان مي‌دهد.

شواهد موجود نشان از اين دارند كه اپل از گوگل كلاد براي ارائه‌ي سرويس آي كلاد استفاده مي‌كند.

اپل از گوگل كلاد براي سرويس‌هاي آي كلاد استفاده مي‌كند

پس از انتشار خبري در سال ۲۰۱۶ كه نشان از به‌كارگيري گوگل كلاد براي ارائه‌ي سرويس‌هاي آي‌كلاد داشت، حال CNBC گزارشي منتشر كرده است كه ريشه در راهنماي امنيتي جديدترين نسخه‌ي iOS دارد و ثابت مي‌كند كه اپل نيز يكي از مشتريان سرويس گوگل‌كلاد است. اپل تا پيش از اين در رابطه با انتشار اين گزارش‌ها سكوت اختيار كرده و اطلاعاتي ارائه نكرده بود؛ ولي حالا استفاده از سرويس گوگل كلاد را براي ارائه‌ي سرويس در سيستم آي‌كلاد تأييد كرده است.

سال گذشته ايرپاور اپل به همراه آيفون ۱۰ و آيفون ۸ معرفي شد. حال بر اساس گزارش مك‌اوتاكارا، اين شارژر بي‌سيم در ماه مارس به بازار عرضه مي‌شود.

ايرپاور اپل ماه مارس به بازار عرضه مي‌شود

ايرپاور (AirPower)، پد شارژ بي‌سيم اپل است. سطح بيضي شكل محصول به اندازه كافي بزرگ است و مي‌تواند آيفون ۱۰، آيفون ۸ و ۸ پلاس را به همراه اپل واچ شارژ كند. اين پد مي‌تواند تا سه دستگاه را به طور همزمان شارژ كند.

آيا متوجه وجود مشكلات زياد در سيستم‌عامل اپل شده‌ايد و از نظر شما نسخه‌هاي جديد iOS ديگر مانند گذشته كم‌نقص نيستند؟ اپل هم به اين موضوع پي برده است و تصميمي براي اصلاح اين مشكل دارد.

تغيير استراتژي اپل براي بهبود كيفيت iOS

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد با با روندي آهسته‌تر، اقدام به افزودن امكانات جديد به iOS كند. اين تصميم براي آن گرفته شده است تا عرضه هر نسخه از iOS با كمترين ميزان از باگ و نقص همراه باشد.

اپل برنامه‌هاي بيش‌تري براي رسيدگي به وضعيت سلامت ما دارد و قصد دارد خدمات سلامتي بيش‌تري را براي مشتريان خود فراهم كند.

اپل در آپديت بهار iOS بخشي براي سوابق پزشكي اضافه مي‌كند

سوابق پزشكي، چه ديجيتالي باشند چه روي كاغذ، معمولا در دفاتر پزشك‌هاي مختلف نگهداري مي‌شوند.

اپل راه حلي براي اين مسئله دارد و اعلام كرده است ويژگي جديدي را با عنوان سوابق پزشكي در آپديت iOS بعدي خود در بهار پيش‌رو معرفي خواهد كرد. سوابق پزشكي كه در آغاز كار در دوازده مركز پزشكي در دسترس بيماران خواهد بود، تمام سوابق بيماري و سلامت فرد مانند آلرژي، وضعيت واكسيناسيون، شرايط درمان، نتايج آزمايشگاهي، داروهاي مصرفي، روند درمان و وضعيت اعضاي حياتي بدن را كنار هم قرار مي‌دهد و زماني كه اين اطلاعات به‌روزرساني شوند، بيمار اطلاعيه‌اي دريافت خواهد كرد.

اپل با توجه ويژه‌اي كه به فناوري واقعيت افزوده دارد، سرمايه‌گذاري خود را در بخش تحقيق و توسعه افزايش مي‌دهد.

اپل ۳.۴ ميليارد دلار در بخش تحقيق و توسعه خود سرمايه‎گذاري كرده است

طبق معمول، اپل در طول سه‌ماهه اول سال مالي ۲۰۱۸ سرمايه‌گذاري‌ خود را در بخش تحقيق و توسعه (R&D) افزايش داده و بيش از ۳.۴ ميليارد دلار در زمينه‌ي استخدام‌هاي جديد و ابتكاراتي در جهت رشد شركت در بازارهاي تكنولوژي هزينه كرده است. اين رقم نسبت به سه‌ماهه‌ي منتهي به دسامبر ۲۰۱۷، ۴۱۰ ميليون دلار و در مقايسه با سه‌ماهه اول سال مالي ۲۰۱۷، ۵۳۶ ميليون دلار افزايش داشته است.

اپل روي بخش تحقيق و توسعه تأكيد زيادي دارد و مهم‌ترين استراتژي اين شركت در چند سال اخير، سرمايه‌گذاري در بخش توسعه محصولات و خدمات جديد و همچنين به‌روزرساني خدمات قبلي بوده است.

شركت اپل قصد دارد در سال ۲۰۱۸ بيش از ۱۰ ميليارد دلار به بخش تحقيق و توسعه خود اختصاص دهد؛ اين رقم براي اولين بار در سال ۲۰۱۶ به اين بخش اختصاص داده شد و حدود ۵ درصد از درآمد خالص اپل را تشكيل مي‌داد. اپل در سال‌هاي ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ سه درصد از درآمد خالص خود را در اين بخش سرمايه‌گذاري كرد.