SAMSUNG

برترين خبرهاي فناوري

بررسي‌ها حاكي از آن هسنند كه توليد گلكسي اس ۹ پلاس هزينه بيشتري براي سامسونگ در مقايسه با توليد گلكسي نوت ۸ به همراه دارد.

هزينه توليد گلكسي اس 9 پلاس بيشتر از گلكسي نوت 8 است

با توجه به اينكه شركت‌هاي مختلف در رابطه با هزينه توليد گوشي‌هاي هوشمند خود، اطلاعاتي ارائه نمي‌دهند؛ تخمين زدن قيمت توليد يك گوشي براي شركت‌هاي ديگر كاري دشوار است. تحليل‌گران اكثراً با استناد به منابع مطلع و غير رسمي، هزينه توليد گوشي‌هاي مطرح را اعلام مي‌كنند كه شايد با هزينه واقعي براي توليد گوشي، اختلاف داشته باشد.

سنسور ايزوسل جديد سامسونگ كه با گلكسي اس ۹ و گلكسي اس ۹ پلاس همراه است، ساختاري سه لايه دارد و نرخ ۹۶۰ فريم بر ثانيه‌اي ويديوهاي اسلوموشن را به ارمغان مي‌آورد.

گلكسي اس 9 به سنسور سه لايه جديد ايزوسل سامسونگ مجهز است

سامسونگ روز گذشته در كنگره جهاني موبايل، همزمان با رونمايي از نسل جديد گوشي‌هاي هوشمند خود، گلكسي اس ۹ و گلكسي اس ۹ پلاس، از سنسور جديدي كه در پرچم‌داران جديدش مورد استفاده قرار داده است نيز رونمايي كرد. سنسور جديد ايزوسل سامسونگ از سه لايه تشكيل شده است و با نام ISOCELL Fast 2L3 شناخته مي‌شود.

سامسونگ در جريان رويداد CES و مراسم First Look، از محصول خارق‌العاده‌ي خود به نام The Wall رونمايي كرد.

سامسونگ از تلويزيون ۱۴۶ اينچي و ماژولار ميكرو ال‌اي‌دي رونمايي كرد

سامسونگ با يك تلويزيون غول‌پيكر 4K به نام The Wall به CES 2018 آمده است. شركت كره‌اي ادعا مي‌كند اين محصول اولين تلويزيون ماژولار دنيا است. The Wall اندازه‌اي ۱۴۶ اينچي دارد و از فناوري MicroLED براي توليد تصاوير بهره مي‌گيرد.

سم‌موبايل در گزارش جديد، مدعي شده است بلندگوهاي دوگانه گوشي گلكسي اس ۹ و گلكسي اس ۹ پلاس توسط AKG بهينه خواهد شد.

گلكسي اس 9 به بلندگوي استريو و نسخه جديد بيكسبي ويژن مجهز خواهد بود

كم‌تر از دو هفته به معرفي رسمي گوشي‌هاي پرچم‌دار گلكسي اس ۹ و گلكسي اس ۹ پلاس در تاريخ ۲۵ فوريه (۶ اسفند) در بارسلون، باقي مانده است. با‌اين‌حال افشاي اطلاعات اعضاي جديد سري گلكسي اس ادامه دارد و آخرين گمانه‌زني‌ها، حاكي از تغييراتي در بيكسبي هستند كه اين دستيار صوتي را كاربردي‌تر خواهند كرد. همچنين اعلام شده است كه گلكسي اس ۹ علاوه‌ بر بلندگوي دوگانه، صداي فراگير دالبي خواهد داشت و بلندگوي اصلي توسط AKG بهينه خواهد شد.

بلندگوي دوگانه با صداي فراگير دالبي و نسخه جديد بيكسبي ويژن

دستيار صوتي اختصاصي جديد سامسونگ، بيكسبي ناميده مي‌شود و شركت كُره‌اي از آن به همراه پرچم‌داران گلكسي اس ۸ و گلكسي اس ۸ پلاس رونمايي كرد. با اين‌حال براي كهكشاني‌هاي جديد سامسونگ، نسخه ارتقاء يافته بيكسبي در نظر گرفته شده است و بدين شكل، تجربه كاربري بهبود مي‌يابد.

گلكسي اس ۹ سامسونگ به‌تازگي در وب‌سايت يك اپراتور موبايل فهرست شده است. اين‌طور كه ادعا مي‌شود، اين مدل يك دوربين ۱۲ مگاپيكسلي خواهد شد.

گلكسي اس 9 با دوربين 12 مگاپيكسلي و پردازنده اكسينوس 9810 عرضه خواهد شد

شعبه روماني اپراتور موبايل Orange، به‌تازگي صفحه‌اي در وب‌سايت رسمي خود براي گلكسي اس 9 سامسونگ ايجاد كرده است كه بخشي از مشخصات نهايي اين مدل را تأييد مي‌كند. در حال‌ حاضر امكان دسترسي مستقيم به صفحه مذكور از طريق وب‌سايت اپراتور Orange وجود ندارد؛ اما نسخه‌هاي كش، اين اجازه را مي‌دهند كه با بخشي از مشخصات نهايي كهكشاني‌هاي ۲۰۱۸ سامسونگ آشنا شويم.

بر اساس جديدترين گزارش‌ها، سامسونگ نشان تجاري Micro QLED را در اداره‌ي ثبت مالكيت كره‌ي جنوبي ثبت كرده است.

سامسونگ نشان تجاري Micro QLED را در كره ثبت كرد

مدتي است كه اخباري منتشر شده است مبني بر اين‌كه سامسونگ در حال كار روي فناوري‌هاي تلويزيون جايگزين براي رقابت با تلويزيون‌هاي OLED ساير رقبا است. در نمايشگاه CES 2018 سامسونگ هنگام معرفي اولين تلويزيون ميكرو ال‌اي‌دي ۱۴۶ اينچي و ماژولار خود به نام The Wall براي اولين بار از اين فناوري جديد سخن به ميان آورد.

سامسونگ فناوري ميكرو LED را به تازگي معرفي كرده است و به گفته‌ي اين شركت اين فناوري نقاط مشترك زيادي با فناوري OLED دارد. درست مثل پنل‌هاي OLED، پنل‌هاي ميكرو ال‌اي‌دي سامسونگ نيز مستقل عمل مي‌كنند و زيرپيكسل‌ها هركدام جداگانه از خود نور ساطع مي‌كنند و نيازي به نور پس‌زمينه يا بك‌لايت ندارند. به دليل همين مشابهت، فناوري ميكرو ال‌اي‌دي سامسونگ به عنوان رقيبي جدي براي تلويزيون‌هاي OLED موجود در بازار به حساب مي‌آيند.

به گزارش گارتنر، اپل و سامسونگ در سال ۲۰۱۷ سرمايه‌گذاري در زمينه‌ي خريد تراشه‌ را به‌ ترتيب ۲۷.۵ و ۳۷.۲ درصد افزايش داده است.

سامسونگ و اپل؛ بزرگ‌ترين خريداران تراشه در سال ۲۰۱۷

بر اساس گزارش اخير مؤسسه‌ي تحقيقاتي گارتنر، در سال ۲۰۱۷ هزينه‌هاي صرف‌شده توسط اپل در زمينه‌ي تراشه‌ها، نسبت به بازه‌ي زماني مشابه در سال ۲۰۱۶، بيش از ۲۵ درصد افزايش يافته است. طبق ادعاي گارتنر، اپل در سال ۲۰۱۷ نزديك به ۳۸.۷۵۴ ميليارد دلار صرف خريد تراشه‌ كرده است كه رشدي ۲۷.۵ درصدي نسبت به سال گذشته نشان مي‌دهد.

بدين ترتيب اپل پس از سامسونگ، بزرگ‌ترين خريدار تراشه‌ در دنيا به شمار مي‌رود. سامسونگ با افزايش ۳۷.۲ درصدي ميزان سفارش‌‌هاي خود و رساندن آن به ارزش بيش از ۴۳ ميليارد دلار، با اختلاف نزديك به ۴ ميليارد دلار در جايگاه نخست قرار دارد. پس از سامسونگ و اپل، شركت‌هاي دل،  لنوو،  هواوي، BBK،  اچ‌پي، هيولت پكارد اينترپرايز، ال‌جي ووسترن ديجيتال در جايگاه‌هاي سوم تا دهم قرار دارند.