سنسور ايزوسل جديد سامسونگ كه با گلكسي اس ۹ و گلكسي اس ۹ پلاس همراه است، ساختاري سه لايه دارد و نرخ ۹۶۰ فريم بر ثانيه‌اي ويديوهاي اسلوموشن را به ارمغان مي‌آورد.

گلكسي اس 9 به سنسور سه لايه جديد ايزوسل سامسونگ مجهز است

سامسونگ روز گذشته در كنگره جهاني موبايل، همزمان با رونمايي از نسل جديد گوشي‌هاي هوشمند خود، گلكسي اس ۹ و گلكسي اس ۹ پلاس، از سنسور جديدي كه در پرچم‌داران جديدش مورد استفاده قرار داده است نيز رونمايي كرد. سنسور جديد ايزوسل سامسونگ از سه لايه تشكيل شده است و با نام ISOCELL Fast 2L3 شناخته مي‌شود.

سايز پيكسل سنسور ۱۲ مگاپيكسلي جديد سامسونگ ۱.۴ ميكرومتر است. اين سنسور از وجود يك لايه‌ي اضافه سود مي‌برد كه در واقع حافظه‌ي DRAM با قابليت انتقال سريع اطلاعات است و به لطف همين لايه‌ي DRAM، كاربران قادر هستند ويديوهاي اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فريم بر ثانيه را انتقال دهند.

بن كي هور، مديربازاريابي System LSI در سامسونگ الكترونيكس، در اين خصوص چنين اظهار نظر كرده است:

سنسور ايزوسل سامسونگ همواره در نسل‌هاي مختلف پيشرفت‌هاي درخوري را شاهد بوده كه شامل بهبود ثبت رنگ‌ها، استفاده از فوكوس خودكار بسيار سريع دوال پيكسل و نزديك‌تر كردن هر چه بيشتر كيفيت تصاوير ثبت‌شده توسط گوشي به دوربين‌هاي ديجيتال است. با اضافه شدن لايه‌ي سوم به سنسور سامسونگ، كاربران قادر خواهند بود تصاوير و ويديوهاي بسيار باكيفيت و بهتري ثبت كنند.

سنسورهاي معمول موجود در بازار از وجود دو لايه بهره مي‌برند كه شامل يك لايه براي تبديل اطلاعات نوري دريافت‌شده به سيگنال‌هاي ديجيتال است و لايه‌ي بعدي براي تبديل سيگنال ديجيتال به كد ديجيتال مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در مرحله‌ي بعد كدهاي ديجيتال حاصل‌شده به پردازنده‌ي مركزي ارسال مي‌شود تا پردازش بيشتري روي اطلاعات مورد نظر انجام شود. تمامي اين مراحل در كسري از ثانيه انجام مي‌شوند؛ اما در زمان ثبت ويديوي اسلوموشن، نياز به يك بافر از نوع DRAM وجود دارد تا فرايند ثبت ويديو بسيار روان باشد.

سامسونگ در لايه‌ي سوم از تكنولوژي توليد حافظه‌هاي LPDDR4 با نرخ دو گيگابيت استفاده كرده است. كاربران مي‌توانند اطلاعات ثبت‌شده‌ي سنسور را پيش از ارسال به پردازنده‌ي مركزي، روي حافظه‌ي DRAM ذخيره كنند. اين حافظه امكان ثبت فريم در ۱/۱۲۰ ثانيه را به كاربر مي‌دهد. همچنين مي‌توان ويديوهاي اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فريم بر ثانيه را ذخيره كرد. با توجه به اينكه فيلم‌ها در حالت عادي با نرخ ۳۰ فريم بر ثانيه ثبت مي‌شوند، سنسورو ايزوسل ۳۲ بار اطلاعات بيشتري از سوژه ثبت مي‌كند.

سنسور سه لايه ايزوسل سامسونگ

علاوه بر قابليت‌هاي برشمرده براي سنسور جديد ايزوسل سامسونگ، اين سنسور قادر است با بهره‌گيري از فناوري 3DNR تصاوير شفاف و بدون داشتن اعوجاج ثبت كند. همانطور كه اشاره كرديم، اين سنسور از تكنولوژي فوكوس خودكار Dual Pixel نيز پشتيباني مي‌كند كه عملكردي مشابه فوكوس تشخيص فاز دارد.

البته سامسونگ اولين شركتي نيست كه از وجود لايه‌ي سوم يا همان لايه‌ي حافظه‌ي DRAM در سنسور خود استفاده مي‌كند. سوني پيش از اين اولين سنسور سه لايه‌ي جهان را رونمايي كرده و حتي آن را در پرچم‌داران خود مورد استفاده قرار داده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.