خودروي مفهومي بي‌ام‌و M8 گرن‌ كوپه در نمايشگاه خودروي ژنو ۲۰۱۸ رونمايي شد تا پيش‌درآمدي بر مدل نهايي از نسخه‌ي جاده‌اي سري 8 باشد.

خودروي مفهومي بي‌ ام‌ و M8 گرن‌كوپه معرفي شد

خودروي مفهومي بي‌ام‌و M8 گرن‌ كوپه معناي حروف «M» را در بي‌ام‌و به سبك چشم‌گيري نشان مي‌دهد؛ اين حرف براي ما، نشان‌دهنده كلمه‌ي بيش‌تر (More) است و مشخص مي‌كند كه مدل‌هاي بي‌ام‌و سري M نسبت به رقبا، توانايي‌ و جذابيت بيش‌تري دارند. خودروي مفهومي بي‌ام‌و M8 گرن‌ كوپه علاوه بر مزيت ديناميكي، جنبه جديدي از محصولات لوكس را براي برند آلماني بي‌ام‌و به ارمغان مي‌آورد و عبارت‌هاي سوپراسپرت، برون‌گرا و هماهنگي اجزا را به‌خوبي معنا مي‌كند.

آدريان ون هايدونك معاون ارشد بخش طراحي گروه بي‌ام‌و، در اين‌باره مي‌گويد:

بي‌ام‌و سري 8 به‌عنوان مدل جديد پرچم‌دار خط توليد شركت شناخته مي‌شود و به همين دليل تناسب و ظرافت بي‌نظير را با هم تركيب مي‌كند. خودروي مفهومي بي‌ام‌و M8 گرن‌كوپه ظاهر نوآورانه‌اي از عجيب‌ترين و جذاب‌ترين مدل جديد بي‌ام‌و سري 8 به علاقه‌مندان معرفي خواهد كرد.

BMW M8 Gran Coupe Concept

خودروي مفهومي بي‌ام‌و M8 گرن‌ كوپه چيزي بيش‌تر از يك خودروي اسپرت لوكس چهاردر محسوب مي‌شود. اين خودروي مفهومي نماد دركي جديد و منحصربه‌فرد از تجمل است.

دوماگوج دوكچ، معاون بخش طراحي بي‌ام‌و سري M و سري i، توضيح مي‌دهد:

مفهومي بي‌ام‌و M8 گرن‌ كوپه به اين دليل طراحي شده است تا همه ساختارها را به هم بزند و بايد احساسات عاطفي علاقه‌مندان را به حركت وادارد. با استفاده از اين خودروي مفهومي ما مي‌خواهيم به افرادي كه به دنبال محصول خاصي هستند و مي‌خواهند تافته‌اي جدابافته باشند، كمك كنيم به آرزوي خود برسند. بي‌ام‌و سري M تعريف جديدي از تجمل در خودرو ارائه مي‌دهد و همين باعث محبوبيت قابل توجه آن شده است.

همانند خودروهاي مفهومي بي‌ام‌و سري 8 قبل از آن، بي‌ام‌و M8 گرن‌ كوپه نشان‌گر زبان طراحي جديد بي‌ام‌و است كه با ظاهري ظريف طراحي شده و به‌وضوح پويايي خودرو را از طريق طراحي بدنه نمايش مي‌دهد. تعداد كمي از خطوط شخصيتي دقيق، آرايش گرافيكي سطوح را برجسته مي‌كند.

طراحي آيروديناميك جلو؛ مدرن و مؤثر

طراحي جلوي خودرو چشم‌اندازي استثنايي ارائه مي‌دهد كه هنگام حركت در جاده كوچك به نظر مي‌رسد؛ اما موقع توقف وسيع است. سطوح عضلاني و خطوط دقيق روي كاپوت به توانايي پيشرانه قرارگرفته در زير آن اشاره مي‌كند.

BMW M8 Gran Coupe Concept

چهره خودروي مفهومي جديد بي‌ام‌و سري 8 در طراحي گرافيكي جلو مشهود است. خطوط جلوپنجره مشبك كليوي رادياتور هنگامي كه به سمت جاده تمايل پيدا مي‌كنند، گسترده مي‌شوند و بر مركز جرم پايين خودرو تأثير مي‌گذارند. همانند كوپه‌هاي قبلي بي‌ام‌و، عناصر جلو‌پنجره مشبك كليوي به يك پنجره مشبك در اطراف متصل مي‌شوند و باهم تشكيل يك ساختار يكپارچه مي‌دهند. چراغ‌هاي جلو بالاتر از جلو‌پنجره مشبك كليوي قرار گرفته‌اند و آن‌ را به سطح آسفالت نزديك‌تر نشان مي‌دهند. پنجره مشبك طلايي رنگ قرارگرفته در اطراف، هواي اضافه به سمت پيشرانه مي‌فرستد تا به‌نوعي در افزايش قدرت نيز سهيم باشد. در چراغ‌هاي جلو، فناوري روشنايي آشناي گرفته‌شده از خودروي مسابقه‌اي بي‌ام‌و M8 GTE، تفسيري پويا از طراحي ۶ ضلعي چهار چراغه در جلو ارائه مي‌دهد كه همراه با پيشرانه اسپرت مدرن و كيفيت لوكس در فضاي داخلي خودرو بسيار هيجان‌انگيز است. در عين حال ورودي‌هاي هوا ساخته‌ شده از پلاستيك تقويت‌شده با فيبر كربن (CFRP)، جريان هوا را به جايي كه مورد نياز است هدايت مي‌كند.

طراحي جانبي؛ تركيب ظرافت با دقت زياد

حتي هنگام مشاهده از راه دور، تناسب به‌كاررفته در طراحي خودروي مفهومي بي‌ام‌و M8 گرن‌ كوپه شخصيت ديناميك خودرو را منعكس مي‌كند. فاصله محوري طولاني، كاپوت بزرگ، سقف روان و دم كوتاه، بر زيبايي اين كوپه مي‌افزايد. سطوح هيجان‌انگيز در اطراف ستون‌هاي عقب و كمي بالاتر از چرخ‌ها، به اوج مي‌رسد. انتقال نرم بين سطوح احساس حساسيت خاصي را به نمايش مي‌گذارد؛ درحالي‌كه پايين افتادن سنگين شانه‌هاي خودرو براي حركت در پيست و كاركرد اسپرت تنظيم شده است. خودروي مفهومي بي‌ام‌و M8 گرن كوپه داراي سقف ساخته‌شده از پلاستيك تقويت‌شده با فيبر كربن است كه از نظر بصري و فيزيكي مركز جرم خودرو را پايين مي‌آورد و از نظر آيروديناميك، آينه‌هاي بيروني را بهينه‌سازي مي‌كند.

BMW M8 Gran Coupe Concept

در رنگ‌آميزي خودرو با طرح ساليو ورت (Salève Vert) براق، به نظر مي‌رسد كه رنگ خودروي مفهومي از سبز تا آبي خاكستري در حالت‌هاي مختلف تابش نور تغيير مي‌كند. اين تركيب ساختار سطحي بسيار مؤثري ايجاد مي‌كند و با رنگ‌ طلايي پنجره‌ها، آرم M، ترمزهاي طلايي‌رنگ، رينگ‌ها و خروجي اگزوز دوقلو ظاهر بسيار مطبوعي به بي‌ام‌و M8 گرن‌ كوپه مي‌بخشد.

طراحي عقب؛ تأثيرگذار و چابك

طراحي عقب خودروي مفهومي بي‌ام‌و M8 گرن كوپه، تراوش انرژي و تأثيرگذاري ديناميكي را به نمايش مي‌گذارد؛ فاصله عرضي بزرگ خودرو همراه با اندازه حجيم گلگير‌ها بر قابليت عملكرد اسپرت خودرو تأثير قابل ملاحظه‌اي دارد. خطوط افقي از قسمت عقب عبور مي‌كنند و به اين ترتيب منطقه‌اي كه زير اسپويلر قرار دارد، نور بيش‌تري جذب مي‌كند و در نتيجه چابكي بصري بيش‌تري به وجود مي‌آورد.

BMW M8 Gran Coupe Concept

در لبه‌هاي بيروني، چراغ‌هاي عقب باريك و مجلل با پوشش شيشه‌اي سياه بر موقعيت وسيع خودرو در جاده تأكيد مي‌كنند. در زير آن‌ها، سپر عقب از تم بخش جلوي خودرو بهره مي‌گيرد. ديفيوزر برجسته و دو مجموعه خروجي اگزوز دوقلوي آشنا متعلق به بي‌ام‌و سري M  پيام روشني از عملكرد استثنايي اين خودروي مفهومي ارائه مي‌دهد.

ظاهر متعلق به آينده

طراحي بيروني بي‌نظير خودروي مفهومي بي‌ام‌و M8 گرن كوپه، ارزش‌هاي اصلي بي‌ام‌و سري M را با ظرافت و تجمل براي ايجاد شكل جديد و متمايز تركيب مي‌كند. در پي اين خودروي مفهومي، بي‌ام‌و به دنبال توليد بي‌ام‌و سري 8 گرن كوپه و بي‌ام‌و M8 گرن كوپه است كه قرار است در طول سال ۲۰۱۹ ارائه شوند.

BMW M8 Gran Coupe Concept

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.