در اين مطلب بازي‌هاي انحصاري پي‌سي را كه براي عرضه در سال ۲۰۱۸ تاييد شده‌اند معرفي خواهيم كرد. با زومجي همراه باشيد.

بازي‌هاي انحصاري پي سي در سال ۲۰۱۸

با اينكه شايد تجربه بازي‌هاي ويديويي روي كنسول‌ها راحت‌تر و كم دردسر‌تر باشد، با اين حال پي سي كماكان در كنار تمام ويژگي‌ها و كاربرد‌هاي ديگرش، جزو محبوب‌ترين پلتفرم‌ها براي تجربه بازي‌هاي ويديويي به شمار مي‌رود. با اينكه شايد قيمت قطعات كامپيوتر كه اين روز‌ها به شكل عجيب و غريبي افزايش داشته‌ است و كمي روي تمايل پيدا كردن گيمر‌ها به سمت پي سي تاثير منفي بگذارد، اما قدرت بالاي سخت‌افزاري و امكان اجراي بازي‌ها با گرافيك بهتر و واقع‌گرايانه‌تر مسائلي هستند كه باعث مي‌شوند دل كندن از كامپيوتر كار دشواري باشد.

اما در كنار اين ويژگي‌ها، پي سي در سال ۲۰۱۸ ميزبان يك سري بازي‌هاي انحصاري هم خواهد بود كه در بين آن‌ها، آثار بسيار جذاب و ارزشمندي هم به چشم مي‌خورند. سال گذشته بازي‌هاي بسيار عالي‌اي مثل Divinity Original Sin 2 يا Total War Warhammer 2 را به عنوان انحصاري پي‌سي داشتيم و امسال هم شاهد بازي‌هاي باكيفيتي خواهيم بود كه فقط روي اين پلتفرم منتشر مي‌شوند. در ادامه با زومجي همراه باشيد تا نگاهي به بازي‌هاي انحصاري‌اي كه تا به امروز براي انتشار در سال ۲۰۱۸ و روي كامپيوتر تاييد شده‌اند، داشتيم باشيم. توجه داشته باشيد كه شماره‌گذاري بازي‌ها با هدف رتبه‌بندي صورت نگرفته است:

Age of Empires Definitive Edition

۱- Age of Empires: Definitive Edition

  • تاريخ عرضه: ا اسفند
  • سازنده: استوديو فرگاتن امپايزر

قطعا اگر روزي بخواهيم ليستي از بهترين بازي‌هاي استراتژيك تاريخ تهيه كنيم، بايد از Age of Empires هم حتما اسم ببريم. اولين نسخه اين سري در سال ۱۹۹۷ منتشر شده بود و كمپاني مايكروسافت سال گذشته در جريان رويداد پي‌سي گيمينگ نمايشگاه E3 2017 از يك نسخه بهبود‌يافته اين بازي با نام Age of Empires: Definitive Edition رونمايي كرد كه ابتدا قرار بود در تاريخ ۱۵ اكتبر و همزمان با ۲۰ سالگي نسخه اصلي بازي منتشر شود ولي به تصميم مايكروسافت بازي تاخير خورد و حال در تاريخ ۱ اسفند شاهد انتشار آن خواهيم بود. مايكروسافت علاوه بر اين بازي قصد دارد نسخه بهبود‌يافته قسمت‌هاي دوم و سوم AoE و همچنين نسخه چهارم را به عنوان يك بازي كامل هم منتشر كند كه البته اين آثار هيچ‌كدام تاريخ انتشار مشخصي ندارند. 

Age of Empires: Definitive Edition از نظر گيم‌پلي مشابه نسخه اول اين سري خواهد بود با اين حال در جنبه‌هاي ديگر از گرافيك گرفته تا موسيقي و صداگذاري دست‌خوش تغييرات بسيار زيادي شده است تا كاملا شبيه به يك بازي استراتژيك مدرن باشد. اين بازي با قيمت ۲۰ دلار و فقط از طريق فروشگاه خود مايكروسافت منتشر خواهد شد. 

Long Gone Days

۲- Long Gone Days

  • تاريخ عرضه: اسفند ۹۶/فروردين ۹۷ (نسخه Early Access)
  • سازنده: استوديو بورا

بازي‌هايي با طراحي پيكسلي كه سعي در روايت داستاني غني دارند، طي سال‌هاي اخير هم مورد توجه بازي‌سازان و هم گيمر‌ها قرار گرفته‌اند و مثلا به عنوان يكي از نمونه‌هاي موفق اخير در اين سبك مي‌توان به بازي Red Strings Club اشاره كرد. اما يكي ديگر از بازي‌هاي انحصاري پي‌سي كه حس و حالي اين چنيني دارد، Long Gone Days است كه در ماه مارس در حالت Early Access از طريق استيم منتشر خواهد شد. در اين بازي گيمر در نقش يك سرباز به نام رورك قرار مي‌گيرد كه ساكن كشوري به نام The Core است كه توسط هيچ نهادي به رسميت شناخته نشده است. در اين كشور تمام افراد از بدو تولد براي كاري كه قرار است در آينده انجام دهند تربيت مي‌شوند و رورك هم از كودكي براي اينكه يك سرباز ماهر باشد آموزش ديده است. با اين حال پس از آنكه رورك به يك ماموريت مهم فرستاده مي‌شود، به اين قضيه پي مي‌برد كه اين ماموريت مي‌تواند نتايج بدي براي بشريت داشته باشيد و به همين دليل هم تصميم به ترك ماموريت خود گرفته و سعي مي‌كند مانع از جنگي شود كه كشورش در پيش رو دارد. 

با توجه به خلاصه داستان بازي Long Gone Days و البته يك نسخه دمو كه پيش‌تر از اين اثر منتشر شده، مي‌توان گفت كه با يك بازي نقش آفريني با داستاني عميق و تاثيرگذار طرف خواهيم بود كه در آن، به مسائلي چون جنگ يا انسانيت پرداخته مي‌شود. بازي براي روايت داستانش سبكي چون كتاب‌هاي تصويري انتخاب كرده كه در آن ديالوگ‌ها در قالب متن نمايش داده مي‌شوند و تصوير شخصيت‌ها نيز به شكل يك عكس در حين صحبت كردن‌شان پديدار مي‌شود. به هر حال بايد منتظر ماند و ديد كه آيا نسخه نهايي Long Gone Days هم مي‌توانند مانند نسخه دمو آن مورد استقبال عالي قرار بگيرد يا خير. 

بازي Agony

۳- Agony

  • تاريخ عرضه: ۱۰ فروردين ۹۷
  • سازنده: استوديو مدمايند

بازي‌هاي ترسناك همواره طرفداران خاص خود را در بين گيمر‌ها دارند و هميشه سبك محبوبي به شمار مي‌روند. اگر از طرفداران اين نوع بازي‌ها باشيد، خبر خوب براي‌تان اين است كه Agony يك اثر ترسناك با پتانسيل بالا به نظر مي‌رسد كه براي ترساندن‌تان، شما را يك راست به اعمال جهنم خواهد برد. در اين بازي نقش فردي را ايفا خواهيد كرد كه به جهنم فرستاده شده تا شكنجه شود. با اينكه اطلاعاتي از گذشته اين فرد در دست نيست، وي قدرت اين را دارد كه ذهن ديگر افراد يا حتي به مرور زمان هيولا‌هاي موجود در جهنم را كنترل كرده و براي مدتي در قالب آن‌ها قرار بگيرد. اين روش مكانيسم اصلي گيم‌پلي بازي Agony به شمار مي‌رود و بايد با كنترل ذهن شخصيت‌ها يا هيولا‌هاي ديگر پازل‌هاي بازي را حل كرده و در موقعيت‌هاي خطرناك زنده بمانيد. 

به هر حال محيط جهنمي، انواع و اقسام هيولا‌هاي وحشتناك و ايده خاص بازي پتاسيل خوبي براي تبديل كردن Agony به يك اثر ترسناك موفق دارند و بايد منتظر ماند و ديد كه آيا اين بازي از حيث ترسناك بودن مي‌تواند در حد و اندازه بازي‌هايي چون Outlast 2 ظاهر شود يا خير.

pillars of eternity ii

۴- Pillars of Eternity II: Deadfire

  • تاريخ عرضه: ۱۴ فروردين
  • سازنده: آبسيدين اينترتينمنت 

نسخه اول بازي Pillars of Eternity كه در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، از اين حيث براي طرفداران بازي‌هاي نقش آفريني اهميت داشت كه استوديو خوش‌نام اين سبك يعني آبسيدين آن را ساخته بود. اين بازي در عمل هم بسيار موفق ظاهر شد و يك بازي نقش آفريني كلاسيك بود كه ياد و خاطره بازي‌هايي چون Baldur's Gate را زنده مي‌كرد. حال امسال شاهد انتشار نسخه دوم اين بازي با نام كامل Pillars of Eternity II: Deadfire خواهيم بود كه مانند قسمت قبلي، بودجه ساختش را از طريق يك كمپين مالي به دست آورده و باز هم توسط استوديو آبسيدين ساخته مي‌شود كه اين خود، اثباتي بر اين موضوع است كه بازي كيفيت بالايي خواهد داشت. 

در حالي كه نسخه اول بازي هم يك اثر نقش آفريني بسيار كامل و پرجزييات بود، نسخه دوم پيشرفت‌هايي هم خواهد داشت كه كيفيت آن را بيش از پيش بالاتر مي‌برد. آبسيدين دقت زيادي به سيستم كلاس‌هاي بازي داشته و سعي كرده عمق زيادي به اين بخش بدهد كه باعث مي‌شود هر بازيكني بتواند شخصيت منحصر‌به‌فرد خودش را چه از نظر ظاهري و چه از نظر خصوصيات طراحي كند. از طرفي ديگر گيم‌پلي بازي باز هم نيازمند استراتژي و تاكتيك خواهد بود و براي پيروز شدن در مبارزه‌ها بايد دقت بسياري به خرج بدهيد. همچنين در اين نسخه يك كشتي هم در اختيار شما خواهد بود كه با آن، مي‌توانيد به قسمت‌هاي مختلف جهان وسيع بازي سفر كنيد. 

سال گذشته طرفداران بازي‌هاي نقش آفريني با Divinity Original Sin 2 سرگرم شدند و Pillars of Eternity II: Deadfire هم پتانسيل اين را دارد كه امسال چنين تجربه‌اي براي علاقه‌مندان اين سبك خلق كند.

بازي Chuchel

۵- Chuchel

  • تاريخ عرضه: اوايل ۲۰۱۸
  • سازنده: آمانيتا ديزاين

استوديو آمانيتا ديزاين سازنده بازي‌هايي چون Machinarium، Botanicula و Samorost است كه همگي جزو آثار خوش‌ساخت در سبك پازل و ماجراجويي هستند. همين هم كافي است تا براي تجربه بازي جديد آن‌ها يعني Chuchel مشتاق باشيم؛ بازي‌اي كه به صورت انحصاري اوايل سال جاري براي كامپيوتر منتشر خواهد شد. در اين بازي با شخصيت Chuchel و دوستانش در قالب يك اثر ماجراجويي با المان‌هاي غني طنز همراه خواهيم شد كه به دنبال به دست آوردن يك آلبالوي با‌ارزش هستند! در طول بازي شاهد انواع و اقسام پازل‌ها خواهيم بود كه بايد با شخصيت Chuchel يا همكاري با دوستان وي آن‌ها را حل كنيد. از طرف ديگر بازي يك سبك طراحي خاص و منحصر‌به‌فرد هم دارد كه جلوه جالبي به آن بخشيده است. به هر حال سازندگان Chuchel توانايي خودشان در ساخت اين سبك از بازي‌ها را ثابت كرده‌اند و Chuchel هم مي‌تواند تجربه جالبي رقم بزند. 

Griftlands

۶- Griftlands

  • تاريخ عرضه: اوايل ۲۰۱۸
  • سازنده: كلي اينترتينمنت

پيش از اين در مقاله بازي‌هاي مستقل مورد انتظار ۲۰۱۸ بازي Griftlands را معرفي كرده بوديم و احتمالا با آن آشنا هستيد. Griftlands جديد‌ترين ساخته استوديو كلي اينترتينمنت است كه آن‌ها را با بازي‌هايي چون Shank يا Mark of the Ninja و Don't Starve مي‌شناسيم. اين استوديو ثابت كرده كه دوست دارد در سبك‌هاي مختلفي فعاليت كند و پس از چند بازي در ژانر‌هاي اكشن/پلتفرمر و تلاش براي بقا، در Griftlands سراغ سبك نقش آفريني رفته است. البته Griftlands در كنار داشتن المان‌هاي رايج بازي‌هاي اين سبك، يك سري ويژگي‌هاي خاص و منحصر‌به‌فرد هم دارد. براي مثال در اين بازي، هر چيزي كه فكرش را بكنيد قابل داد و ستد است و اين اصلي‌ترين مكانيسم گيم‌پلي بازي هم به شمار مي‌رود. از طرف ديگر، سازندگان Griftlands دقت زيادي به داستان آن داشته‌اند و با يكي از همان بازي‌هايي طرف خواهيم بود كه تصميمات شما در طول بازي تاثير زيادي روي وقايع آن مي‌گذارد. 

به هر حال استوديو كلي پيش از اين ثابت كرده كه توانايي خلق بازي‌هاي باكيفيت را دارد و Griftlands هم مي‌توانيد يك نقطه عطف ديگر در كارنامه آن‌ها باشد. 

Dauntless

۷- Dauntless

  • تاريخ عرضه: سه‌ماهه اول يا دوم ۲۰۱۸
  • سازنده: فينيكس لبز

در حالي كه اين روز‌ها بازي Monster Hunter World حسابي مورد توجه قرار گرفته و با نمره‌هاي عالي‌اش نظر طرفداران را جلب كرده است، كاربران پي‌سي در سال ۲۰۱۸ قادر خواهند بود يك بازي مشابه را به صورت رايگان بازي كنند. اين بازي كه اولين بار در جريان The Game Awards 2016 معرفي شد، Dauntless است و در آن، بايد با انواع و اقسام موجودات غول پيكر مبارزه كنيد. در واقع داستان بازي از اين قرار است كه در كره زمين تحت تاثير يك اتفاق آسيب زيادي ديده و بسياري از مردم آن كشته شده‌اند. اين اتفاق همچنين باعث شده تا موجودات غول‌پيكر مختلفي وارد زمين شوند كه براي بقا، بايد از انسان‌ها تغذيه كنند. در اين بين شما جزو انسان‌هايي است كه پس از اين اتفاقات زنده مانده‌اند و حال بايد با اين موجودات غول پيكر مبارزه كنيد. 

Dauntless يك اثر رايگان خواهد بود و قطعا از مواردي مثل خريد‌هاي درون برنامه‌اي پشتيباني مي‌كند كه بايد منتظر ماند و ديد كه چه تاثيري روي كيفيت آن خواهند داشت. از طرف ديگر بازي را مي‌توان هم به صورت انفرادي و هم با همكاري نهايتا سه بازيكن ديگر به صورت تيمي تجربه كرد كه قطعا كشتن هيولا‌هاي بازي در حالت همكاري چندنفره لذت به مراتب بيش‌تري خواهد داشت. 

Total War: Three Kingdoms

۸- Total War: Three Kingdoms

  • تاريخ عرضه: پاييز ۲۰۱۸
  • سازنده: كريتيو اسمبلي

سري Total War بدون شك يكي از مهم‌ترين بازي‌هاي انحصاري كامپيوتر به شمار مي‌رود و جزو بهترين آثار سبك استراتژيك است. پس از اينكه استوديو كريتيو اسمبلي، سازنده اين سري، دو نسخه از آن را به دنياي وارهمر اختصاص داد و براي اولين بار در تاريخ اين سري سراغ جهاني فانتزي رفت، امسال شاهد نسخه تاريخي بزرگ بعدي اين سري با نام Total War: Three Kingdoms خواهيم بود كه قرار است پاييز روانه بازار شود. كريتيو اسمبلي همان‌طور كه از قبل هم وعده داده بود، در Total War: Three Kingdoms سراغ دوره‌اي از تاريخ رفته كه پيش از اين به آن نپرداخته بود. اين دوره تاريخي به تمدن چين مربوط مي‌شود و وقايع بازي در ۱۹۰ سال پس از ميلاد مسيح روايت مي‌شوند. 

داستان بازي از جايي آغاز خواهد شد كه تمدن چين در هرج و مرج شديدي است و يك امپراطور جوان در پي تصرف ديگر حكومت‌هاي اين كشور و رسيدن به سلطنت كلي بر آن است. در اين بين گيمر احتمالا مانند نسخه‌هاي پيشين اين سري مي‌تواند از بين تمدن‌هاي مختلف يكي را انتخاب كرده و در برابر اين ظلم و ستم‌ها ايستادگي كند. جزييات خيلي زيادي از اين بازي در دست نيست ولي آنچه كه مي‌دانيم اين است كه كريتيو اسمبلي معمولا نسخه ضعيفي از سري توتال وار نمي‌سازد و همين كافي است تا پاييز امسال منتظر يك بازي استراتژيك عالي ديگر باشيم.

MechWarrior 5: Mercenaries

۹- MechWarrior 5: Mercenaries

  • تاريخ عرضه: دسامبر ۲۰۱۸ 
  • سازنده: پيرانها گيمز

MechWarrior 5: Mercenaries بازي جديد استوديو پيرانها گيمز است و در حالي امسال منتشر مي‌شود كه نسخه شماره‌دار قبلي سري MechWarrior يعني MechWarrior 4 در سال ۲۰۰۰ منتشر شده بود و حال پس از غيبتي طولاني، شاهد انتشار يك نسخه جديد در اين مجموعه هستيم. در اين بازي كه وقايع آن در سال ۳۰۱۶ و در دنياي سري بازي‌هاي BattleTech جريان دارند، گيمر وارد يك موجود مكانيكي بزرگ شده و آن را كنترل مي‌كند. اين موجود به انواع و اقسام سلاح مجهز شده است كه از طريق آن‌ها مي‌توانيد با دشمنان‌تان مبارزه كنيد. در واقع مي‌توان گفت كه MechWarrior 5: Mercenaries تجربه‌اي شبيه به هدايت تايتان‌ها در بازي Titanfall 2 ارائه مي‌دهد و در صورتي كه به اين دست بازي‌هاي اكشن علاقه داشته باشيد، قطعا بايد اسم MechWarrior 5: Mercenaries را هم در ليست بازي‌هاي مورد انتظار امسال خودتان وارد كنيد. 

Anno 1800

۱۰- Anno 1800

  • تاريخ عرضه: زمستان ۲۰۱۸
  • سازنده: يوبيسافت بلو بايت

سري Anno نامي شناخته‌شده براي طرفداران بازي‌هاي استراتژيك و شبيه‌ساز شهرسازي است. اين سري كه توسط كمپاني يوبيسافت ساخته شده و منتشر مي‌شود، در طول نسخه‌هاي متعدد خود به دوره‌هاي تاريخي مختلفي سر زده و اجازه داده كه شهرتان را مطابق سبك معماري آن دوران بسازيد و با چالش‌هاي مختلفي دست و پنجه نرم كنيد. با اين حال پس از آنكه يوبيسافت تصميم گرفت تا اين سري را به آينده ببرد، تا حدودي با ريزش طرفداران رو‌به‌رو شد؛ مخصوصا كه بازي از نظر كيفي هم افت كرده بود. همين مسائل هم باعث شد تا كمپاني فرانسوي براي نسخه جديد اين سري دوباره به گذشته برود و Anno 1800 همان‌طور كه از نام آن هم پيدا است، در سال ۱۸۰۰ جريان خواهد داشت و اين بار بايد شهري در دوران انقلاب صنعتي بسازيد و با مسائل مختلف مرتبط با اين دوره از تاريخ رو‌به‌رو شويد. 

طي سال‌هاي اخير بازي‌هاي شبيه‌ساز شهرسازي خيلي زيادي را مشاهده نكرده‌ايم و شايد فقط بتوان از Cities Skyline به عنوان يك بازي مدرن در اين سبك نام برد. همين امر هم باعث مي‌شود تا Anno 1800 براي طرفداران اين گروه از بازي‌ها به اثري مورد انتظار تبديل شود. 

aquanox the angel

۱۱- Aquanox Deep Descent

  • تاريخ عرضه: ۲۰۱۸
  • سازنده: ديجيتال ارو

كمپاني THQ Nordic اين روز‌ها يكي از فعال‌ترين شركت‌هاي بازي‌سازي است كه اخيرا هم با خريد Koch Media به IP‌هايي چون Metro يا Saints Row دسترسي پيدا كرد. اين شركت براي سال ۲۰۱۸ يك بازي انحصاري پي‌سي با نام Aquanox Deep Descent هم تدارك ديده كه داستان و گيم‌پلي متفاوت و جالبي دارد. داستان بازي از اين قرار است كه در آينده‌اي دور سطح زمين به شكلي شده كه ديگر امكان زندگي براي انسان‌ها روي آن فراهم نيست و همين امر هم باعث مرگ تعداد زيادي از انسان‌ها شده است. افراد باقي‌مانده براي زندگي به دنياي زير آب پناه برده و در معدن‌هاي موجود در آن يا ايستگاه‌هايي كه قبل‌تر براي تحقيقات ساخته شده بودند ساكن شده‌اند. گيمر در اين بين در نقش يك مبارز فعاليت دارد كه بايد با زيردريايي خودش با دشمنان مبارزه كرده و همچنين براي به دست آوردن منابع مختلف تلاش كند. 

از حيث گيم‌پلي بازي يك اثر شوتر اول شخص است كه در آن مي‌توانيد زير دريايي خودتان را به انواع و اقسام تجهيزات و سلاح مجهز كرده و به نبرد با دشمنان برويد. سازندگان همچنين وعده روايت داستاني بسيار غني در بازي را داده‌اند و البته كه Aquanox Deep Descent يك بخش چندنفره هم خواهد داشت كه در آن، مي‌توانيد با ساير بازيكنان مبارزه كنيد.

quake champions

۱۲- Quake Champions

  • تاريخ عرضه: ۲۰۱۸
  • سازنده: ايد سافت‌ور

يكي از رونمايي‌هاي بتسدا در جريان نمايشگاه E3 2016 بازي Quake Champions بود كه ساخته جديد ايد سافت‌ور، سازنده بازي‌هاي ديگري چون Doom است. البته Quake Champions خود جديد‌ترين نسخه از سري قديمي Quake است كه طرفداران قديمي بازي‌هاي شوتر اول شخص چندنفره بدون شك آن را و گيم پلي سريع و هيجان‌انگيزش را به ياد دارند. Quake Champions قرار است به عنوان يك بازي رايگان منتشر شود و پيش‌تر بتسدا چندين نسخه بتا هم براي بازي برگزار كرده است كه در آن‌ها، كماكان گيم‌پلي سريع كه امضاي اصلي اين سري به شمار مي‌رود، ديده مي‌شود. از طرف ديگر بازي نقشه‌ها و شخصيت‌هاي مختلفي دارد كه هريك از آن‌ها حس و حال و خصوصيات منحصر‌به‌فردي دارند. 

شايد تنها مساله‌اي كه كمي باعث نگراني‌مان در رابطه با Quake Champions مي‌شود، رايگان بودن بازي باشد. چرا كه در نسخه بتا هم آزاد كردن شخصيت‌هاي بيش‌تر سيستم عجيب و غريبي داشت و اميدواريم در نهايت Quake Champions به بازي‌اي تبديل نشود كه آرزو كنيم اي كاش سازندگانش آن را به همان شكل پولي عرضه كرده بودند. 

total war saga thrones of britannia

۱۳- Total War Saga: Thrones of Britannia

  • تاريخ عرضه: ۳۰ فروردين ۹۷
  • سازنده: كريتيو اسمبلي

۲۰۱۸ سالي عالي براي طرفداران سري توتال وار به نظر مي‌رسد و در كنار Total War: Three Kingdoms كه پيش‌تر آن را معرفي كرديم، شاهد اولين نسخه از سري فرعي Total War Saga اين مجموعه با نام Thrones of Britannia هم خواهيم بود. سري Saga قرار است تجربه‌اي جمع و جورتر نسبت به نسخه‌هاي اصلي اين مجموعه باشد كه روي بازه‌هاي تاريخي محدود‌تري تمركز مي‌كند. از اين حيث Thrones of Britannia در سال ۸۷۸ پس از ميلاد جريان خواهد داشت كه در آن وايكينگ‌ها در حال تصرف بريتانيا هستند و قبايل مختلف بومي بريتانيا هم در حال مبارزه يا خدمت به آن‌ها هستند. در اين بازي هم مانند ديگر نسخه‌هاي توتال وار امكان كنترل گروه‌هاي مختلفي را خواهيد داشت تا در نهايت بتوانيد با شكست دادن وايكينگ‌ها، آن‌ها را از بريتانيا خارج كنيد. 

حضور شخصيت‌هاي واقعي مثل شاهد آلفرد باعث شده تا بازي از بعد تاريخي هم وفادار به واقعيت باشد. مي‌توان انتظار داشت كه در صورت موفقيت بازي Thrones of Britannia، در آينده شاهد نسخه‌هاي بيش‌تري از سري Saga باشيم كه روي بازه‌هاي تاريخي خاصي تمركز دارند. 

Underworld Ascendant

۱۴- Underworld Ascendant

  • تاريخ عرضه: ۲۰۱۸
  • سازنده: آدرسايد اينترتينمنت

سري Ultima Underworld جزو قديمي‌ترين مجموعه بازي‌هاي نقش آفريني/اكشن است كه اولين نسخه آن به سال ۱۹۸۱ برمي‌گردد. حال كاربران پي‌سي در سال ۲۰۱۸ شاهد جديد‌ترين نسخه اين مجموعه با نام Underworld Ascendant خواهند بود كه توسط استوديو آدرسايد توسعه يافته و ۵۰۵ گيمز هم آن را منتشر كرده است. مانند نسخه‌هاي پيشين اين مجموعه، با بازي نقش آفريني طرف خواهيم بود كه در يك جهان فانتزي جريان دارد و از روندي غيرخطي بهره مي‌برد. از حيث گيم‌پلي در اين بازي در نقش شخصيت آواتار قرار خواهيد گرفت كه مي‌توانيد بدون محدوديت توانايي‌هاي مختلفي را با پيش‌روي در بازي براي وي فعال كرده و آن را به كاراكتري منحصر‌به‌فرد تبديل كنيد. 

زاويه دوربين بازي به شكل اول شخص است و در طول آن شاهد گروه‌هاي مختلفي خواهيم بود كه مي‌توانيد با آن‌ها دشمني كرده يا به دوست‌شان تبديل شويد. دشمن يا دوست شدن با يك فرقه خاص مي‌تواند روي روابط شما با ديگر فرقه‌ها هم تاثير داشته باشد و در كل، بازي سيستم پيچيده‌اي خواهد داشت و بايد حسابي حواس‌تان به تصميماتي كه مي‌گيريد باشد. بدون شك Underworld Ascendant اين شانس را دارد تا به يك اثر نقش آفريني موفق تبديل شود. 

بازي Xenonauts 2

۱۵- Xenonauts 2

  • تاريخ عرضه: ۲۰۱۸
  • سازنده: گلدهاوك اينترتينمنت

آخرين بازي انحصاري پي‌سي كه در اين ليست آن را معرفي مي‌كنيم، Xenonauts 2 است كه پس از موفقيت‌هاي نسخه اول اين مجموعه در دست ساخت است. اين بازي را بيش از هر چيز ديگري مي‌توان با سري XCOM مقايسه كرد و مانند آن بازي، با يك اثر تاكتيكي و نوبتي طرف هستيم. وقايع بازي در دوران جنگ سرد روايت مي‌شوند كه البته نبايد منتظر بازي واقع‌گرايانه‌اي باشيد؛ چرا كه در به جاي مبارزه با سرباز‌هاي واقعي در دوران جنگ سرد، بايد با موجودات فضايي رو‌به‌رو شويد كه زمين را تسخير كرده‌اند و وظيفه شما ايستادگي در برابر آن‌ها است. در كل بازي چه از نظر داستان و چه از نظر گيم‌پلي شباهت خيلي زيادي به سري XCOM دارد و به همين دليل هم آن را دنباله معنوي اين سري مي‌نامند. پس اگر طرفدار اين سبك بازي‌ها باشيد، بدون شك Xenonauts 2 اثري مورد انتظار براي‌تان خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.