يك شركت تيونينگ آلماني، با نصب دو توربوشارژر در كنار پيشرانهي V10 لامبورگيني گالاردو سوپرلگرا، قدرت اين سوپراسپرت ايتاليايي را به ۹۹۳ اسب بخار رسانده است.
معمولاً خودروهايي را كه نزديك ۱۰۰۰ اسب بخار دارند بايد در مسابقات درگ جستجو كرد. سوپراسپرت پرطرفدار لامبورگيني گالاردو مخصوص نمايش در خيابانهاي شهري و جولان دادن با پيشرانهي V10 تنفس طبيعي است. به نظر شما اضافه كردن توربوشارژ و فدا كردن تنفس طبيعي براي قدرت بيشتر، چه نتيجهاي خواهد داشت؟
در سال ۲۰۱۰ بود كه نسخهي سوپرلگرا گالاردو با كد LP-570-4 Superleggera به وزن ۱۳۴۰ كيلوگرم، قدرت ۵۶۲ اسب بخار و توانايي رسيدن به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت در زمان ۳.۴ ثانيه معرفي شد. در واقع ۸ سال پيش، اين سوپراسپرت ايتاليايي جزو سريعترين خودروهاي جهان طبقهبندي ميشد. اما سوپراسپرتهاي امروزي بسيار سريعتر و پرقدرتتر هستند. يكي از راههاي پيش روي سوپراسپرتهاي چند سال گذشته براي رويارويي با برادران كوچكتر و سريعتر، به خدمت گرفتن توربوشارژر يا سوپرشارژرهاي غولآسا است.
- تيم مهندسي شركت تيونينگ آلماني روته موتوراسپرت (Rothe Motorsport) با استفاده از همين رويكرد و اضافه كردن دو توربوشارژر به پيشرانهي ۱۰ سيلندر V شكل ۵.۲ ليتري تنفس طبيعي گالاردو، قدرتي معادل ۹۰۰ اسب بخار دريافت كرده است. بهصورت دقيقتر، در حالت اول تنظيمات، ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نيوتنمتر گشتاور بهجاي ۵۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نيوتنمتر گشتاور توليد شده؛ اما در مرحلهي دوم، ۹۹۳ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نيوتنمتر گشتاور نصيب پرفروشترين مدل از برند گاو ايتاليايي خشمگين شده است.
اين نسخهي ويژه از گالاردو، مدتي است كه در خيابانهاي فرانكفورت جلب توجه ميكند. شايد بهترين رقيب اين گالاردوي ۱۰۰۰ اسب بخاري در يك مسابقهي درگ، مكلارن 720S باشد كه بارها با عملكرد تماشايي خود، تحسين همه را به دنبال داشته است. در واقع بدون اطلاع از تيونينگ و قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاري، بيشتر افراد گالاردو را به دليل سن بالا و ظاهر شناختهشده، بازندهي اين درگ ميدانند. شايد هم واقعاً 720S دوباره با عملكردي بينظير تعجببرانگيز شود.
اصلاً بعيد نيست كه ويدئوهاي درگ اين گالاردوي خاص بهزودي در فضاي مجازي منتشر شود.
- دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶ ۱۰:۰۰
- ۱۵۶ بازديد
- ۰ نظر