بامباس توضيح مي‌دهد:

بررسي درخواست‌ها و كدهاي مربوط به مكان‌يابي تنها تا زماني كه ساير منابع بارگذاري شوند و تا سقف شش ثانيه به تعويق مي‌افتد. اين تأخير فقط در خصوص كدهايي كه حالت پويا (Async) دارند صورت مي‌گيرد. بارگذاري تصاوير مرتبط با مكان‌يابي همواره به تعويق مي‌افتد. بر اساس استانداردهاي html اين ترفند كاملا مجاز است و سايت‌هايي كه ساختار درستي داشته باشند در نتيجه‌ي اعمال اين ترفند به مشكلي برنخواهند خورد.

اما تعقيب روي همه‌ي وب‌سايت‌ها به‌درستي كار نمي‌كند. در برخي موارد صفحه‌ي سايت به جاي بارگذاري تدريجي، چند ثانيه‌اي به‌صورت سفيد باقي مي‌ماند.

به گفته‌ي بامباس: «هدف تعقيب، كمك به عملكرد مرورگر به واسطه‌ي به تعويق انداختن بارگذاري مواردي است كه تجلي ظاهري ندارند.»

فايرفاكس همچنين قصد دارد تمام صفحات اچ‌تي‌تي‌پي را به‌عنوان ناامن قلمداد كند. در حال حاضر، اين مرورگر زماني كه اطلاعات شخصي مانند نام كاربري و رمز عبور يا اطلاعات بانكي را در سايت‌هاي اين‌چنيني وارد مي‌كنيد، هشداري در اين خصوص به شما نمايش مي‌دهد. به گزارش BleepingComputer، فايرفاكس ۵۹ كه به‌صورت آزمايشي ارائه شده داراي گزينه‌اي است كه كاربر مي‌تواند با فعال كردن آن سايت‌هاي غير HTTPS را ناامن تلقي كند.

در نظر گرفتن يك گزينه براي نمايش هشدار عدم امنيت هنگام باز كردن صفحات اچ‌تي‌تي‌پي گام اول است و احتمالا در آينده تمامي سايت‌هاي اچ‌تي‌تي‌پي به‌طور پيش‌فرض توسط مرورگر فايرفاكس ناامن در نظر گرفته خواهند شد.