مديرعامل هواوي اعتقاد دارد در آينده تنها سه يا چهار شركت توانايي فعاليت و رقابت در بازار گوشي هوشمند خواهند داشت و ديگر برندها از اين بازار خارج خواهند شد.
هواوي معتقد است كه صنعت گوشي هوشمند درنهايت تنها سه بازيكن بزرگ خواهد داشت كه توانايي رقابت در برابر يكديگر را دارند. ريچارد يو مدير اجرايي گروه تجاري مصرفكنندگان هواوي در جريان نمايشگاه MWC 2018 ادعا كرد كه اقتصاد صنعت گوشي هوشمند ميتواند بسياري از توليدكنندگان گوشي هوشمند را از بازار خارج كند و تنها چند بازيكن اصلي در اين عرصه باقي بمانند.
هواوي درحال حاضر سومين توليدكنندهي بزرگ گوشي هوشمند در جهان است و سهم آن از بازار جهاني در سهماهه چهارم سال ۲۰۱۷ بيش از ۱۰ درصد بوده است. سامسونگ و اپل تنها شركتهايي هستند كه جلوتر از هواوي به ترتيب در جايگاه اول و دوم بر حسب ميزان فروش گوشي هوشمند در جهان قرار دارند. پشتسر هواوي تعدادي از توليدكنندگان ديگر مانند لنوو، اوپو، شيائومي، سوني، اچتيسي و الجي هستند. اما بر اساس گفتههاي يو، صحنهي رقابت براي ديگر برندهاي گوشي هوشمند پشتسر هواوي تنگتر و تنگتر خواهد شد و اين موضوع ديگر شركتها را مجبور خواهد كرد كه همگي با هم از بازار گوشي هوشمند خارج شوند يا رقابت خود را به پايينترين حد ممكن كاهش دهند. يو ميگويد:
تنها سه يا چهار فروشنده از اين رقابت جان سالم بهدر خواهند برد.
كمبود منابع، آنها را مدتي در اين صنعت نگاه خواهد داشت. در نهايت، تعدادي از برندهاي چيني نظير اوپو يا وانپلاس با حاشيه سود بسيار كم فعاليت ميكنند كه آنها را مجبور خواهد كرد تنها روي الزامات خاص در هر زمان تمركز كنند؛ درحاليكه شركتهايي مانند هواوي، سامسونگ و اپل به ميزان زيادي روي بخش تحقيق و توسعه سرمايهگذاري خواهند كرد. علاوه بر اين، اهميت كمتر بودجه بازاريابي برندهاي چيني در مقياسه با ساير برندهاي جهاني سبب كاهش رقابت آنها با ديگران در آينده خواهد شد؛ درحاليكه اين موضوع به بازيكنان عمدهي اين عرصه اجازه ميدهد به افزايش فروش خود ادامه دهند. به همين دليل است كه يو انتظار دارد كه برندهاي كوچكتر در نهايت از بازار گوشي هوشمند خارج شوند. مديرعامل اجرايي هواوي ادعا ميكند كه يك فروشنده ممكن است تنها با ۱۰ درصد از سهم بازار باقي بماند؛ اما سودآوري زماني آغاز ميشود كه حداقل ۱۵ درصد از سهم بازار را در اختيار داشته باشد.
هنگامي كه به دورنماي هواوي نگاه ميكنيد، خوشبيني مدير اجرايي اين شركت طبيعي به نظر ميرسد. سال گذشته، كسبوكار گوشي هوشمند اين كمپاني چيني به ميزان ۳۰ درصد رشد داشته است و يو انتظار دارد امسال اين شركت حتي رشد بيشتري تجربه كند؛ انتظاري كه اگر تحقق يابد اين شركت در دو سال آينده، اپل را پشت سر خواهد گذاشت. اين رشد زياد ميتواند به دليل افزايش رقابت در هر دو بخش گوشي هوشمند ميانرده و پرچمدار صورت بگيرد. گوشي پرچمدار اين شركت با نام هواوي پي ۲۰ با تمركز زياد روي هوش مصنوعي و عكاسي قرار است در تارخ ۲۷ مارس عرضه شود.
- سه شنبه ۰۸ اسفند ۹۶ ۰۹:۴۳
- ۱۲۰ بازديد
- ۰ نظر