آرشیو اسفند ماه 1396

برترين خبرهاي فناوري

ليبرتي از اولين خودروي پرنده تجاري خود در نمايشگاه ژنو ۲۰۱۸ رونمايي كرد؛ قرار است اولين مدل‌هاي ليبرتي PAL-V با قيمت ۶۰۰ هزار دلار، سال ۲۰۱۹ راهي بازار شود.

نسخه‌ي نهايي از خودروي پرنده ليبرتي Pal-V رونمايي شد

تلاش براي تبديل شدن به اولين خودروي پرنده تجاري قابل دسترس در بازار جهاني هنگامي به ثمر مي‌رسد كه محصولي بتواند از سد موانع قانوني، مقررات ايمني و دستگاه‌هاي نظارتي عبور كند؛ در آخرين مرحله هنگامي‌ مي‌توان گفت اولين خودروي پرنده وارد بازار شده است كه اولين مالك اين خودرو پشت فرمان آن بنشيند.

شايعات جديد منتشر شده حاكي از آن است كه فنلاندي‌ها به دنبال استفاده از حسگر اثرانگشت يك‌پارچه با نمايشگر در پرچمدار آتي خود هستند.

نوكيا 9 احتمالا به حسگر اثر انگشت يكپارچه با نمايشگر مجهز خواهد شد

اچ‌ام‌دي گلوبال حضور پرباري در كنگره‌ي جهاني موبايل امسال در بارسلون داشت و با ۵ گوشي مختلف از جمله نوكيا ۸ سيروكو و نوكيا ۷ پلاس خبرساز شد؛ نوكيا ۷ پلاس به عنوان نسخه‌‌ي به روز شده‌ي نوكيا ۷ با نمايشگر كشيده‌ي ۱۸ به ۹ و تراشه‌ي اسنپدراگون ۶۶۰ به تازگي وارد بازارهاي جهاني شده است.

شركت چيني هيبريد كينتيك از خودروي مفهومي هيبريدي HK GT در نمايشگاه خودروي ژنو رونمايي كرد كه طراحي آن را استوديو پينين‌فارينا بر عهده داشته است.

هيبريد كينتيك چين از طرح مفهومي HK GT رونمايي كرد

خانه طراحي مشهور ايتاليايي پينين‌فارينا از خودروي مفهومي HK GT با ۱۰۷۳ اسب بخار برقي با قابليت انتقال و توزيع گشتاور بين تمامي چرخ‌ها رونمايي كرده است؛ درهاي اين خودرو به سمت بالا باز مي‌شوند و به كمك اين دو در، سرنشينان مي‌توانند به صندلي‌هاي جلو و عقب دسترسي پيدا كنند.

آخرين نسخه‌ي بتا از برنامه‌ي دستيار گوگل ويژگي‌هاي جديدي براي هدفون‌هاي بي‌سيم پيكسل بادز دارد.

گوگل روي ژست لمسي جديد براي هدفون‌هاي پيكسل بادز كار مي‌كند

مشكل بهينه نبودن رابط كاربري هدفون بي‌سيم پيكسل بادز  پس از عرضه اين محصول توسط گوگل كاملا احساس مي‌شد، اما به نظر مي‌رسد كه اين غول فناوري ايرباد‌ها را فراموش نكرده است. وبسايت 9to5Google چندين ويژگي جديد پنهان در آخرين نسخه‌ي بتا از برنامه‌ي دستيار گوگل مربوط به پيكسل بادز را كشف كرده است. اين نشريه نسخه بتا فايل نصبي را تجزيه كرده و خطوط كدهاي موجود را مشاهده كرده كه شامل ويژگي‌هاي جديد فرمان دو و سه لمسي براي ايرباد بوده است.

شركت هلندي فيليپس در حال آماده‌سازي يك نمايشگر خميده و غول‌پيكر ۴۹ اينچي براي سال آينده است.

فيليپس نمايشگر ۴۹ اينچي با نسبت تصوير ۳۲ به ۹ توليد مي‌كند

نمايشگر 492P8 فيليپس به يك پنل خميده از نوع VA با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۱۰۸۰ پيكسل مجهز خواهد بود. حداكثر روشنايي اين نمايشگر معادل ۶۰۰ نيت و نسبت كنتراست آن، ۵۰۰۰ به ۱ است. شعاع خميدگي اين نمايشگر معادل ۱۸۰۰ ميلي‌متر و زاويه ديد عمودي و افقي آن ۱۷۸ درجه است.

Enlight Photofox اپليكيشني براي آيفون است كه به كمك آن مي‌توانيد عكس‌ها و تصاوير خود را به شكل شگفت‌انگيزي ويرايش كنيد.

برنامه Enlight Photofox: ويرايش شگفت‌انگيز تصاوير در آيفون

ويرايش تصاوير چند سالي است كه به‌عنوان يكي از محبوب‌ترين موضوعات در زمينه‌ي اپليكيشن‌ها به‌حساب مي‌آيد و تاكنون نيز در زوميت اپ‌هاي مختلفي براي ويرايش تصاوير خدمت شما معرفي كرديم. Enlight Photofox اپليكيشني شناخته‌شده براي گوشي‌هاي آيفون است كه به‌تازگي نسخه‌اي رايگان از آن منتشر شده و سبكي جذاب را براي ويرايش در اختيار شما قرار مي‌دهد.

سري ۲۰۰۰ پردازنده‌هاي رايزن AMD تا يك ماه ديگر رونمايي مي‌شوند. هم اكنون نيز اطلاعاتي در قالب اسلايد به بيرون درز كرده كه حاكي از قدرت بالاتر و قيمت مناسب اين محصولات است.

اطلاعات پردازنده هاي جديد AMD از سري 2000 رايزن فاش شد

به تازگي اطلاعاتي در خصوص پرازنده‌هاي جديد سري رايزن AMD به بيرون درز كرده‌است كه به نظر كامل‌تر از اطلاعات قبلي است. اين اطلاعات تنها شامل مشخصاتي از بازدهي و قيمت اين محصولات است. با توجه به اينكه تقريبا يك ماه تا رونمايي اين سري زمان باقي مانده است امكان تغيير اين اطلاعات و مشخصات وجود دارد.

گودير از لاستيك مفهومي جديدي در نمايشگاه خودروي ژنو ۲۰۱۸ رونمايي كرد كه با استفاده از خزه زنده در بخش داخلي، اكسيژن توليد خواهد كرد.

تاير مفهومي گودير اكسيژن؛ معرفي شد

شركت لاستيك‌سازي گودير (Goodyear) مشتاق است كه در كمك به محيط زيست، نقش پررنگي ايفا كند. گودير كه به عنوان شركتي درجه يك براي توليد انواع لاستيك شناخته مي‌شود، گاهي محصولات پيچيده‌اي توليد مي‌كند كه مي‌تواند در صنعت لاستيك دنيا، تغيير ايجاد كند. با وجود استفاده از آخرين فناوري‌ها در ساخت لاستيك، تيم تحقيق و توسعه گودير تلاش‌هاي خود را براي پيشرفت بيش‌تر متوقف نكرده و نتيجه اين فعاليت‌ها به توليد تاير بسيار عجيبي به نام اكسيژن (Oxygene) منجر شده است. گودير از لاستيك مفهومي جديد اكسيژن در نمايشگاه خودروي ژنو ۲۰۱۸ رونمايي مي‌كند و آن‌طور كه گفته مي‌شود بخش داخلي آن پوشيده از خزه زنده است؛ اما قضيه كمي بيش‌تر از اين به نظر مي‌رسد.

به‌نظر مي‌رسد كه در چهارمين سالگرد رونمايي از طراحي متريال توسط گوگل، اين شركت قصد دارد متريال ديزاين ۲ را معرفي كند.

گوگل با متريال ديزاين ۲، زبان طراحي خود را تغيير مي‌دهد

متريال ديزاين كه از آن با نام طراحي متريال نيز ياد مي‌شود، زبان‌ِ طراحي يكپارچه و يك‌دستي است كه گوگل هم‌زمان با معرفي اندرويد ۵ لالي‌پاپ از آن رونمايي كرد. ايده‌ي ساخت اين زبانِ طراحي از اِلمان‌هاي دنياي حقيقي الهام گرفته شده بود و طراحان گوگل قصد داشتند ساده‌نگري، عمق، طراحي مسطح، رنگ‌هاي يك‌دست و فيزيك حقيقي را به‌واسطه‌ي متريال ديزاين، به‌ دنياي مجازي وارد كنند.

آيا هر كسب‌وكاري كه دامنه‌ي فروش خود را گسترش داده است، يك برند به شمار مي‌آيد؟ شما چه تعريفي از يك برند داريد؟

چه تفاوتي بين يك كسب‌وكار و يك برند وجود دارد

دقيقاً چه ويژگي‌هايي يك برند را از يك كسب‌وكار متمايز مي‌كند؟ آيا اين تفاوت به تعداد شعب يا ميزان درآمد آن‌ها اشاره دارد؟ آيا مي‌توانيد اين ويژگي‌ها را با مقياس هشتگ يا ريتوييت بسنجيد؟ چه زماني يك مدير مي‌تواند با اطمينان بگويد: «ما ديگر فقط يك كسب‌وكار نيستيم، بلكه به يك برند تبديل‌شده‌ايم؟»