آرشیو بهمن ماه 1396

برترين خبرهاي فناوري

دفتر كار سيسكو در شهر سن خوزه، توسط شركت معماري و دكوراسيون داخلي نلسون طراحي شده است.

طراحي دفتر كار سيسكو؛ سن خوزه كاليفرنيا

سيسكو يك شركت چندمليتي است كه در زمينه‌ي فناوري، توسعه‌ي نرم‌افزار و سخت‌افزار فعاليت مي‌كند. دفتر كار سيسكو در سن‌ خوزه، در واقع دفتر مركزي اين شركت محسوب مي‌شود كه طراحي جالب و خاصي دارد. شركت معماري و دكوراسيون داخلي نلسون در سال ۲۰۱۷ بازسازي و طراحي داخلي اين شعبه را برعهده داشت. شعبه‌ي سن خوزه از چهار ساختمان متفاوت تشكيل شده است كه در يك محوطه‌ي بسيار بزرگ قرار دارند.

شركت پروگريد ديجيتال كه توسط مديران سابق لكسار تأسيس شده است، از اولين محصولات خود رونمايي كرد.

مديران پيشين لكسار اولين محصولات پروگريد ديجيتال را معرفي كردند

پروگريد ديجيتال برند جديدي است كه كارت‌هاي حافظه‌ي پيشرفته‌اي براي عكاسان توليد مي‌كند. اين شركت توسط مديران سابق برند لكسار تأسيس شده و هدف آن ارائه‌ي كارت‌هاي حافظه‌ي باكيفيت به بازار است.

يك شركت تيونينگ آلماني، با نصب دو توربوشارژر در كنار پيشرانه‌ي V10 لامبورگيني گالاردو سوپرلگرا، قدرت اين سوپراسپرت ايتاليايي را به ۹۹۳ اسب بخار رسانده است.

نسخه‌ي ۱۰۰۰ اسب بخار از لامبورگيني گالاردو معرفي شد

معمولاً خودروهايي را كه نزديك ۱۰۰۰ اسب بخار دارند بايد در مسابقات درگ جستجو كرد. سوپراسپرت پرطرفدار لامبورگيني گالاردو مخصوص نمايش در خيابان‌هاي شهري و جولان دادن با پيشرانه‌ي V10 تنفس طبيعي است. به‌ نظر شما اضافه كردن توربوشارژ و فدا كردن تنفس طبيعي براي قدرت بيشتر، چه نتيجه‌اي خواهد داشت؟

بلاك‌چين با استفاده از زنجيره‌ي به هم پيوسته از اطلاعات مي‌تواند از كلاهبرداري‌هاي اينترنتي جلوگيري كند. پيش‌بيني مي‌شود طي سه سال آينده ۶۵ درصد بانك‌ها از اين تكنولوژي استفاده كنند.

چرا تبليغات ديجيتال به فناوري بلاك‌چين احتياج دارند

كلاهبرداري اينترنتي و تقلب در تبليغات ديجيتال موضوعاتي هستند كه اين روزها بيشتر از هر زماني در شبكه‌هاي اجتماعي به چشم مي‌خورند. اما واكنش مردم نسبت به اين اتفاق‌ها چيست؟ معمولا مقالاتي در رابطه با اين موضوع مي‌نويسند و اطلاعاتي را در اين زمينه در وبلاگ يا وب‌سايت خود منتشر مي‌كنند. اما راه حل واقعي چيست و چگونه مي‌توان از اين حوادث مخرب جلوگيري كرد؟

مايكروسافت مي‌گويد براي رفع مشكل امنيتي اسكايپ به بازنگري اساسي در كدنويسي برنامه نياز دارد.

مايكروسافت قادر به رفع سريع مشكل امنيتي اسكايپ نيست

يك ضعف امنيتي در فرآيند به‌روزرساني اسكايپ وجود دارد كه سيستم را با خطر امنيتي روبه‌رو ميكند و دسترسي سيستمي در اختيار هكر قرار مي‌دهد. هكرها در صورت استفاده از اين باگ مي‌توانند به تمام بخش‌هاي سيستم‌عامل دسترسي كامل داشته باشند.

اگر مي‌خواهيد يك رايانه با قدرت گرافيكي بالا اما قيمت پايين داشته باشيد، APU هاي اي‌ام‌دي يكي از بهترين گزينه‌ها هستند. البته نه لزوما هميشه و نه براي همه.

تراشه‌هاي APU براي چه مشترياني مناسب است؟

اگر بخواهيد يك رايانه جديد خريداري كنيد چه پردازنده‌اي مناسب است؟ آيا طبق روال سال‌هاي اخير براي داشتن پردازنده خوب بايد سراغ اينتل رفت و آيا براي داشتن گرافيك بالا حتما بايد كارت گرافيك جداگانه خريداري نمود؟ اي‌ام‌دي با APU هاي جديدش آمده تا گزينه‌ي تازه‌اي روبه‌روي شما قرار دهد. در اين مقاله مي‌خواهيم به شما بگوييم آيا اين واحد پردازشي براي شما مناسب است يا نه؟

خودروهاي هيبريد كه به‌تازگي تنوع مدل‌هاي آن بيشتر شده است، انتخاب مناسبي براي طرفداران خودروهاي كم‌مصرف هستند.

بهترين خودروهاي هيبريد سال ۲۰۱۸ در بازار جهاني

باتوجه به مشكلات آلايندگي، نگراني‌هاي زيست‌محيطي و البته قيمت بالاي سوخت، استفاده از خودروي هيبريد كم‌وبيش در كشورهاي توسعه‌يافته مورد توجه است. به‌عنوان مثال سال گذشته در بازار آمريكا، ۳۶۴ هزار دستگاه خودروي هيبريد به فروش رفت كه در مقايسه با سال ۲۰۱۶، افزايش ۴.۹ درصدي دارد. البته اين رقم، هنوز بسيار ناچيز است و فقط حدود ۲ درصد سهم فروش بازار آمريكا را در بر مي‌گيرد. فروش خودروهاي هيبريد در بازار آمريكا، به‌شدت متأثر از قيمت سوخت است. در سال ۲۰۱۳ كه قيمت ميانگين هر گالن بنزين (۳.۸ ليتر)، ۳.۶۲ دلار بود و نسبت به سال ۲۰۱۷ مدل‌هاي هيبريد كمتري در نمايندگي‌ها وجود داشت، فروش خودروهاي هيبريد به بالاترين رقم و ۴۹۵ هزار دستگاه رسيد.

ممكن است اينتل تاكنون در كشف حفره‌هاي امنيتي چندان موفق عمل نكرده باشد؛ اما هيچ زمان براي درخواست كمك از ساير متخصصان دير نيست.

افزايش مبلغ جايزه كشف باگ در پردازنده‌هاي اينتل

كشف حفره‌هاي امنيتي Meltdown و Spectre در چند ماه گذشته به غافلگيري شديد اينتل منجر شده است. بروز چنين آسيب‌هاي امنيتي مي‌تواند باعث از دست رفتن اعتبار هر شركت بزرگي شود. اما اينتل براي جلوگيري از بروز چنين مشكلاتي در آينده، ايده جديدي دارد. اينتل قصد دارد با مشاركت تعداد بيشتري از محققان و افراد مختلف و همچنين گسترش برنامه‌هاي كشف باگ خود و ارائه مشوق‌ها و جوايز نقدي جديد، اقدام به كشف و جلوگيري از بروز آسيب‌هايي مشابه Meltdown و Spectre كند. اين برنامه هم‌اكنون براي تمامي محققين امنيتي در دسترس است و هر شخصي مي‌تواند به شكل داوطلبانه اقدام به كشف حفره‌هاي امنيتي محصولات اينتل كند.

هواوي قصد دارد گوشي جديد خود از برند آنر را در MWC 2018 رونمايي كند؛ اما ظاهرا اطلاعات اين گوشي پيش از برگزاري نمايشگاه فاش شده است.

آنر جديد هواوي پيش از نمايشگاه MWC 2018 لو رفت

تصاوير رندري كه در ابتدا تصور مي‌شد مربوط به گوشي جديد آنر ۸ پرو است، حالا مشخص شده كه در حقيقت متعلق به محصولي بسيار شبيه به آنر ۷ ايكس (Honor 7X) است كه به‌‌منظور احياي مجدد برند اين گوشي ساخته شده است. اطلاعات اين گوشي اولين بار توسط ايوان بلس فاش شد. آنر از شركت‌هاي زيرمجموعه‌ي هواوي است كه با رويكرد توليد گوشي‌هاي ميان‌رده تأسيس شد.

با اعلام سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو)، پرونده‌ي واگذاري سايت توليدي «بن‌رو» مختومه و اين سايت به شركت فرانسوي رنو واگذار شد. امتياز توليد رنو كوئيد و نيوسمبل هم به سايپا رسيد.

 رنو كوئيد و سيمبل در خط توليد ساپيا خواهند بود

اين انتقال البته در شرايطي صورت گرفته است كه سايپا نيز به اين راحتي قيد بن‌رو را نزده و در قبال واگذاري اين سايت، امتيازي بزرگ از رنو گرفته‌ است. مردادماه امسال بود كه ايدرو و رنو پس از مذاكره و كش و قوس بسيار، سرانجام قرارداد همكاري مشترك خود را امضا كردند تا طبق آن، خودروساز فرانسوي امكان حضوري مستقل را در صنعت خودرو ايران پيدا كند. در يكي از مهم‌ترين بندهاي اين قرارداد، اما بنا بود بن‌رو (سايت توليدي متعلق به سايپا و مستقر در شهرستان ساوه)، به ازاي طلب ايدرو از سايپا و به‌عنوان آورده سازمان گسترش در قرارداد موردنظر، در اختيار خودروساز فرانسوي گذاشته شود.